View Single Post
Tar for meg et par punkter som kan være verdt og vite for kompisen din, da jeg anser han som risiko gruppa for å utvikle en daglig avhengighet når han skal ta det på jobb. Tar han det en gang på jobb og merker hvor deilig det er å jobbe på, kommer han til å prøve det flere ganger og risikoen er da enormt stor for daglig bruk. Det er ikke å anbefale noen, har man ADD, få en utredelse. Men som alle vet han kommer garantert til å gjøre det.

Man burde være litt rutinert før man begynner å ta amf i jobb sammenheng.
Tar han en moderat dose høynes arbeidsmoralen og arbeidskapasitetet betraktelig + at man ikke kikker på klokka hvert 5 minutt. Det er en grunn til at det har vært og er brukt av mange normale folk selv om mange ikke trur det.
De som prøver å holde fasaden, skjuler sitt forbruk og har noe å tape, klarer seg ofte ganske bra en viss periode. Noen halvt år, noen 2 år, noen 10 år. Dette er folk med jobb, kone og har en viljesterk personlighet.
Et sunt kosthold med kostilskudd + nok vann, 6-8 timer søvn hver dag og god hygiene er helt essensielle faktorer for å minimere bivirkninger.
Samlivsbrudd, dødsfall osv er risikofaktor for å havne utpå. Jo lenger man holder det gående med fornuftig daglig bruk, jo værre er det å slutte, naturligvis.

Velger man og stoppe bruken, kan ta det flere uker og måneder før man er "normal" igjen. I denne perioden er man svært tiltaksløs og trøtt, abstinensene er psykiske og overkommelige(faktisk). Men det krever enorm viljestyrke da du prøver å lure deg selv hele tiden. Folk vet jo hvor vanskelig det er å kutte ut godteri og usunn mat, gang avvending av amf med 10. Men det er absolutt mulig.

Få kompisen din til å droppe bruken i jobb og andre sammenhenger. Han kan sikkert klare seg lenge, men problemer vil oppstå det lover jeg han. Kos dere heller på fest i ny og ne. Også kan han takke makkamann124 i fremtiden

Dette ble et langt innlegg, men følte for å dele mine og andres erfaringer i håp om at kompisen din og andre som holder på og utvikle avhengighet av denne typen kan ta lærdom av dette.