View Single Post
Jeg backpacka i 2010 og det var virkelig verdt det. Man møtte masse utrolig mennesker og fikk et helt nytt syn på ting.

Jeg ville nok ha valgt en kortere periode første gang.Det er ikke alltid så morsomt. Kommunikasjon var et stort problem hele veien. Mangel av organisering på enkelte reisemål for backpackere var helt forferdelig. Som backpacker så ser du den billige løsningen på ting og det er ikke alltid like lukrativt enn når man kjøper ferie gjennnom et reiseselskap.

Ikke bestill faste flybilletter, her brukte vi en go del ekstra penger. Man ønsker noen ganger ta par ekstra dager på enkelte steder, da er det veldig surt at du har kun satt av 3 dager på det reisemålet før flyet /bussen tar deg et annet sted. Å du må da enten bestemme deg for å dra angitte datoen eller betale omkostninger for forandringer.

Samme hvor mye man planlegger så vil uforventet ting skje, hva hvis du blir sjuk en hel uke? Du blir ranet? eller pengene plutselig tar slutt? eller for min del at en vulkan en vulkan hadde et lite utbrudd som gjordet at det lå aske over hele gata og alle fly ble innstilt.

Det er veldig lett å bruke mye penger på starten, man sitter kansje med 100.000kr på kortet og man tenker ja hvorfor ikke betale for et hotelrom istedet for hostel, hvorfor ikke Biff til middag istedet for suppe. Alle sånne valg vil påvirke turen. Å man lærer mens man reiser.

Hadde jeg reist igjen så ville jeg nok gjort alt anderledes.

Det fins forresten ingen alder når det gjelder backpacking, jeg møtte folk fra 18 til 55 som da endelig hatt blitt "kvitt" barna og ønsket gjøre noe for seg selv.

Han ene 55 åringen jeg møtte, hadde solgt huset sitt og alt han hadde. Han ønsket reise og oppleve nye ting. Han hadde nå levd familielivet i 30 år og ønsket gjøre noe for seg selv.

Lykke til