View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg er veldig skeptisk til unge kollegaer som bare har vært "flinke" bestandig og har gjort alt i riktig rekkefølge. Jeg stemmer for å loke bort noen år med midlertidige jobber, reising, fest og moro. Voksen skal du være lenge, det haster ikke så jævlig!

Det er min mening da. Og det har jeg levd etter. Men jeg burde muligens begrenset festingen litt mer og reist isteden..
Vis hele sitatet...
Jeg hadde gjerne loka et par år men hadde neppe turt. Skolen jeg studerer på, miljøet rundt, pluss alle de jævla bedriftene som kommer hit og henter fremtidige arbeidstakere, - tegner et skremselsbilde av loking, og dét å ta et friår. Det er sterkt sett ned på - er i allefall MITT inntrykk.

Dessuten kommer jeg fra en familie der 'loking' er betegnet som skamfullt, så igrunn, jeg har ikke turt men skulle gjerne ha gjort det.
Og jeg har heller aldri hatt særlig respekt for dem som har gjort < alt riktig, i rett rekkefølge>.. De typer mennesker har vanligvis aldri hatt noen problemer i livet, så de aner ikke hvordan folk har det.

Og noen sluttord; livserfaring er en mangelvare den dag i dag. Ingen arbeidsgivere lenger leter etter personer med "reell livserfaring".
( et eksempel er jo sosionom-studenter fra velhavende praktfamilier som skal ut og "redde verden". DIsse får gjerne jobber som hjelpere til rusmisbrukere, innvandrere/asylsøkere, barneverns-tilfeller, osv osv, men faen om de har noen reell erfaring. Uff liker dem ikke, sosionomstudenter og barnevernsarbeidere (ikke at jeg har noe annen erfaring derfra enn studentmiljøet!))

Nei, nå ble det her litt offtopic
Sist endret av aeon_illuminate; 22. oktober 2013 kl. 00:31.