View Single Post
Sitat av burkie Vis innlegg
Jeg hørtes kanskje litt teit ut. Men hovedsaklig var det tidsrommet jeg "reagerte" litt på

Ett år kun for reising er griselenge. Og ikke minst dyrt - med mindre du vil leve som en backpacker som jeg tror man blir rimelig lei av raskt. Ikke bare må du spare opp penger for så og nullstille deg igjen, men du utsetter et viktig år av livet ditt. At du har vært på bed & breakfast i Goa betyr null når du er på jobbintervju
Vis hele sitatet...
Dette er regelrett tøys. Å arbeide, for deretter å dra ut og se verden er bare positivt. Det er nok av arbeidsgivere, Statoil fremst blant dem, som regelrett forlanger at du har brukt nok tid utenlands. Man må derimot være litt forsiktig i hvordan man vinkler det, men 'verden rundt'-reiser ser på ingen måte dårlig ut på en CV. Det skriker nemlig 'jeg kan sette meg mål og gjøre det som trengs for å nå dem'.

Videre, om det virkelig var sånn at det hadde null verdi, så hadde det heller ikke vært noe å bry seg om. Man skal være lenge i arbeidslivet og 2 år er absolutt ingenting i det store perspektivet. Det er ikke akkurat få mennesker som skifter både yrke og fagfelt etter at de har blitt 30.. og enda fler som starter på studier og bytter etter noen år.

Det er forøvrig rimelig liten forskjell på å leve som en backpacker eller ikke når man reiser. Det er tøft uansett, og man ønsker å bo på hostell for å måte andre mennesker uansett. Jeg har reist med alt fra dagsbudsjett på 100kr til over 1000kr og det gjør virkelig ikke store forskjellen. Det blir sted å sove + restaurantmat uansett hvordan man vrir og vender på det.. selv om det er mer behagelig å få dagsbudsjettet opp i 150~200kr.

Er man lenge ute og reiser slutter man nemlig veldig, veldig fort å kjøpe all den dritten man gjør på ukesturene jeg antar du har vært på, så pengebruken begrenser seg fort helt av seg selv.
Sist endret av DumDiDum; 21. oktober 2013 kl. 13:21.