View Single Post
Men i Norge kan mam være hjernedau og fortsatt tjene godt til livets opphold. Skaffe 1000-1500 dollar i mnd i USA er f.eks ekstremt vanskelig om du er en happy go lucky dude fra utlandet

Men av ren interesse: Hvor kan man finne seg ok jobber i Europa/Asia for tiden? Og hvilke typer jobber? Voksen kamerat jeg kjenner jobber 2-3 måneder i året på dykkerbåt i høysesongene. Utover det er det nærmest umulig å finne en ok betalt jobb i Thailand utenom luselønn som bartender eller streve livet av seg som engelsklærer som da også krever visse kvalifikasjoner

Kanskje har vi det for bra i Norge selvom det er dyrt, men jeg vil ikke bytte bort stabiliteten mot noe annet i verden av ren erfaring

Men for all del, reis til krampa tar dere. Jeg har ihvertfall etablert meg godt i utlandet men jeg har samtidig vært veldig heldig. Unner ingen å leve som noen britiske og svenske kamerater av meg som jobber for lokal drittlønn på bar og trenger månedlig western union-overføring hjemmefra for å klare betale husleia i en alder av 25-30

Verden er ikke en dans på roser i disse dager