View Single Post
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg tror mye av grunnen til at folk ikke gidder å stemme er fordi det er så vanskelig å skaffe oversikt over hva partiene jobber for. Alt vi ser om politikerne er negative oppslag i avisene. Det er ikke rart vi blir lei av politikk. I enhver eneste diskusjon jeg ser, så er det -ingen- som diskuterer klart og tydelig. Det er kun drittslenging og ikke noe opplysende. Hvis det er det, så er det en hel artikkel for å få fram et lite poeng.

Finnes det en side på nett hvor det er tydelig og klar oversikt over hva partiene står for?

Uansett, syns det er viktig å stemme, selv om det er svært mye negativ omtale rundt politikk.
Vis hele sitatet...
+1

Én nettside med oppsummering av hva partiene dreier seg om hadde hjulpet veldig.

Partienes nettsider gjør det til en større oppgave som krever at en engasjerer seg, og hvis man faktisk skal lytte til talene til politikere så vil man sitte igjen med et spørsmålstegn i pannen. Slik opplevde jeg det sist gang jeg forsøkte å delta i systemet.

Finnes det ikke noe så enkelt? En helt nøytral oppsummering av alle partiers ønsker, minus alt bullshittet.