View Single Post
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Nei, du får ikke sosialhjelp med så mye som en krone på konto.
Selv måtte jeg sende inn 3 måneders kontoutskrifter for ALLE konto jeg disponerer.
Vis hele sitatet...
Det kom kanskje ikke så godt frem som meningen bak det var, men det jeg skrev var ment som ironi, mest pga å få frem ett poeng. Det gjorde jo nytta si Men med en krone på konto så får en faktisk støtte Eller får å si det på en annen måte, det er i alle fall ikke den ene krona som skal være den store hindringen.

Enkelte tror det er forskjell på å ha pengene på konto eller hjemme sydd inn i madrassen. Det er jo ikke det. Selvfølgelig er det vanskelig for NAV å sjekke madrassen, men det vil jo ikke gjøre svindelen mer lovlig av den grunn. Og ja, det er kjedelig å ha spart penger for så å stå der uten noen form for inntekt slik at en blir nødt til å bruke av sparepengene sine. Men hvorfor sparer en? For å spare til noe en trenger? En trenger vel ikke noe mer mer enn å ha penger til mat og klare seg selv økonomisk?

En annen ting er at TS skriver at h*n er helt uvitende til dette. Da er det helt håpløst at noen kan uttale seg slik at en nesten anbefaler h*n å svindle NAV for deretter å ordlegge seg på en måte som får det til å fremstå at det attpåtil er helt lovlig. For det er det absolutt ikke. Ja, en kan unnlate å gi oppriktig opplysninger (som at en har 70 000 kr for hånd å bruke) slik at en får innvilget økonomisk støtte. Men dette kalles da svindel og kan få store konsekvenser for TS i ettertid.