View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er tydelig at du ikke er kjent med NLP, eller andre systemer som benytter seg av den måten å tenke på, som trådstarter beskriver. Det å vurdere eventuelle ulemper med å nå et mål, det være seg ting man må oppgi underveis eller direkte negative konsekvenser av å oppnå selve målet, er en sentral del av prosessen. Hvis målet/målene du har satt deg er velovereide og du virkelig er motivert til å nå dem, blir veien du må gå skjelden pinefull.
Vis hele sitatet...
Men om du har satt deg ett veloverveid mål, så skjer det ting i livet som gjør at målet ikke er den beste vei lenger, så må det jo være en pine og ha dette målet som en skal nå. Og hvis en bytter mål hele tiden, så er det vel ikke mål, men man er bare bevist på valgene en tar. Som jeg og er!

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Greit, men hvis du ikke setter deg mål, tar du bare de valgene du får servert i fanget. Antakelig kunen du fått mer spennende valg, om du hadde oppsøkt dem.
Vis hele sitatet...
Selv om jeg ikke har mål, så er jo jeg og ett tenkende individ, som alle andre mennesker. Om jeg velger etter det som gjør at jeg nyter mest eller setter mål som andre, ser jeg ikke hvordan dette kan påvirke om valgende mine er spennende eller ikke, for en vet ikke hvilke andre forutsetninger som påvirker en her i livet
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Igjen misforstår du fordi du ikke har satt deg inn i hva vi diskuterer. Det handler ikke om å sette seg et mål, for så å tviholde på dette livet igjennom, uansett hva som skjer. Tvert i mot! Om du bevistgjør deg dine mål, virkelig reflekterer over hvordan du kan oppnå dem, hva som vil skje når du oppnår dem og hva du eventuelt må ofre, da er du bedre skikket til å se om et mål er utdatert og bør forkastes, endres eller byttes ut.
Vis hele sitatet...
Altså som å gjøre som meg, velge ut fra status quo. Jeg overveier mine valg
selv om jeg ikke har ett mål. Ett mål er da statisk, er det ikke??