View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvem snakker om "pine"? Er det pinefult å sette seg mål? Er det pinefullt å jobbe får å nå disse måelene?

Mellom fødsel og død skjer det jo en del, da, og slik jeg ser det er mye opp til hver enkelt å bestemme hva som skal skje. Det er mulig du tror på en altoppslukende skjebne, at alt er forhåndsbestemt, men for de av oss som ikke gjør det, er det jo en del man kan gjøre i livet, annet enn å bare være en passiv tilskuer.
Vis hele sitatet...
Hvis en setter seg ett mål, må en kanskje ofre noe, på veien til målet som faktisk hadde vært bedre for deg, og ja det er pinefullt. Bare fordi en skal holde seg til ett mål som kan ha blitt for gammelt på veien, som eks.

Men alt det mellom fødsel og død er vel å leve, er det ikke det som er livet???

Passiv tilskuer?? Jeg velger like mye, uansett om jeg nyter livet, eller har mål. Jeg syns ikke det er og å være passiv tilskuer. Hadde jeg vært passiv tilskuer hadde jeg ikke valgt.

Forskjellen ettter mitt skjønn, er at du velger ut ifra ett gammelt valg, mens jeg velger konstant ut fra erfaringer jeg har hele tiden. Sånn sett, vil jeg snu det og si at det faktisk er du som er mest passiv.

Sitat av seven_up Vis innlegg
Jeg føler du ikke forstod helt hva jeg mente, hva du nyter vet du vel selv? om du i hele tatt skal nyte må du vite hvordan du gjør det? Noen nyter masse ansvar og en jobb som gir masse prestisje, noen nyter å trille på landeveien å kjøre langtransport, noen nyter å være med dama, spille wow, å velger derfor en jobb de bare kan møte å bli ferdig med, mens de tenker på dama og wow i mens. Osv. Om du ikke vet hva det vil si å nyte føler jeg det er nyttesløst å si det er det du vil i livet? Selvsagt er dette en dynamisk prosess, og det man nøt i går er ikke nødvendigvis det med nyter i morgen, men noen ide på hva du snakker om må du vel ha?
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva jeg nyter før jeg har valget, og valget er tatt. Da nyter jeg.
Vi er helt enige om at livet ikke er statisk, men dynamisk prosess! Vet ikke valgene, så vet jeg ikke svarene!