View Single Post
Sitat av seven_up Vis innlegg
Dette temaet kan man vri i hvilken som helst retning man vil, da vil jeg påstå at dukjærenorge har veldige klare mål i livet, altså å "nyte" som du sier selv. Altså har du mulighet til å gå igjennom listen å se, hva skal til for at du nyter livet, og ikke "pine og nyte" som du sier osv, og hva kan du gjøre for å oppnå dette, hvilke ting må ligge til grunn osv. Siden å "nyte" er ett meget vagt ord så må du også gå inn å spesifisere det selv.

Men all ære til trådstarter som "fant" på dette, i mine øyne er dette enkel psykologi som jeg trodde alle var klar over. Men det er da altså noen som ikke vet at å definerte seg mål/delmål og en plan for å nå målene er en metodikk man kan bruke for å nå et konkret mål i virkeligheten.

Så ja, gratulerer, de fleste mennesker har dette innebygd, også får din jobb som livs coach bli å veilede de som har falt utenfor. Men ikke generaliser det til at ingen setter seg mål, det gjør de aller fleste mennesker, man har mål om de fleste ting i livet om man bare tenker seg om.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg vil ikke spesifisere det. Nettopp det at det er ett så vagt ord, gjør det slik at det ikke blir ett spesifikt mål. Jeg velger det som gjør at jeg kan nyte mest mulig på min vei. Det vil ikke nødvendigvis si at jeg kommer noe kortere eller lenger her i livet, enn om jeg hadde hatt spesifikke mål. Men jeg vet ikke veien ergo litt mer usikkert hvor jeg skal, men jeg har det iallefall bra på veien.

Edit: Men om jeg hadde mål, ville jeg valgt annerledes? Hva om jeg finner ett bedre mål unnerveis?? Ville jeg da bytte???
Sist endret av dukjærenorge; 15. desember 2009 kl. 12:25.