Tråd: Rasister
View Single Post
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Hva faen er det du snakker om? Hvor har jeg sakt at dreping, mobbing og blind vold er greit?

Det er en grunn til at jeg skrev trakassere i hermetegn. Jeg refererte til trakassering på samme måte som mange i pride/lgbt miljøet referer til det. Ordet trakkasering har blitt utvannet siden deler av lgbt miljøet sier det er trakassering hvis noen ikke referrer til deg med dine ønskede personlige pronomen som var eksempelet mitt. Du har også radikale feminister som mener de blir seksuelt trakasert bare noen ser eller snakker til de.

Jeg mener for all del ikke at det er greit å hetse, mobbe, utføre vold mot og drepe noen mennesker uten gyldig grunn er greit og det har jeg heller aldri sagt. Hvis du har tenkt å ta meg ut av kontekst igjen så pass på å ignorere denne setningen: Jeg mener IKKE at hvilken LEGNING de har er en gyldig grunn.


Bra du kommer med anekdotisk bevis. For min del kan du identifisere deg med hvilket som helst oppfunnet kjønn du vil. Problemet kommer om du begynner å presse de oppfunnede kjønnene dine på andre folk. Jeg nekter å annerkjenne de. Jeg mener igjen IKKE at dette er en gyldig grunn til å hetse, mobbe, utføre vold mot og drepe noen de.


Grunnen til at jeg misliker pride bevegelsen er av helt andre grunner en at den viser støtte til homofile. Det i seg selv syntes jeg ikke er dårlig ting. Jeg har ærlig talt brukt alt for mye tid på freak i dag og tror det er på tide å ta seg en pause. Det er lett for å bli alt for involvert i slike diskusjoner. Sorry hvis jeg var litt vel agressiv, men jeg følte at du misstolket og tok ut av kontekts det jeg skrev for å få meg til å virke som en stereotypisk homofob/rasist person som absolutt ikke er meg. Tror jeg tar kvelden nå. God natt freaks.
Vis hele sitatet...
Vel, du skreiv at man hadde en RETT til å trakassere. Og det har man ikke. Det er ikke undertrykking eller trakassering av folk, fordi man nekter de eller gir de motstand når de trakasserer. At du støtter mobbing, vold, drap osv har jeg ikke påstått, men det er samme holdningene som fører til det også.

Ut fra det du skriver så virker det som du lever i en ganske annen virkelighet. Det er i vår virkelighet at transer blir grovt trakassert. Og det er bare bullshit at damer mener de blir seksuelt trakassert bare noen ser eller snakker til de. Det er i vår virkelighet at alle damer opplever seksuell trakassering. Var på Rema 1000 i dag og en full mann som gikk inn rett bak meg klådde i forbifarta si på en dame som stod innafor inngangen å venta og prata i telefonen, hun sa høyt "ikke ta på meg" og jeg skjønner godt det var en truende og trakasserende situasjon for henne å bli sett på som et mindreverdig sexobjekt på den måten. At du snakker om feminister som noe negativt viser hvordan menneskesyn du har, selvom du allerede har vist det med hvordan du snakker om din rett til å trakassere transer.

Hvem er det som mener det er seksuell trakassering å bli sett på eller snakka til? INGEN. Seksuell trakassering er det når de presser seg på og fortsetter når personen har trekt seg unna enten i ord eller handlinger.
Hvem transpersoner er det som prøver å presse sitt kjønn på DEG eller andre? INGEN. Hva de selv identifiserer seg som betyr ikke at de prøver å definere hva du skal identifisere deg som.

Du skriver "Ordet trakkasering har blitt utvannet siden deler av lgbt miljøet sier det er trakassering hvis noen ikke referrer til deg med dine ønskede personlige pronomen "
Nei, det er ikke utvannet, men folk er mindre redd for å si fra om ting som er ugreit nå, fordi støtten i samfunnet øker og man ikke lenger er i like stor risiko for å bli drept for å være åpent homofil eller trans.
Ja, det er faktisk trakassering å kalle folk ting de ikke vil. Det er trakassering å kalle en afrikaner for neger når de gang på gang på gang sier ikke kall oss for det. Selvom du ikke mener noe "rasistisk" med det. Og det er trakassering å si til en transperson "Du er jo født med pikk/fitte så da er du en mann/dame!" når de gang på gang på gang sier ikke kall oss for det, vi identifiserer oss som kvinne/mann.