View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, er en 21 år gammel jente som studerer. Økonomien er vel som for de fleste studenter ikke tilstrekkelig til å selv betale for terapi, lurte derfor på hvilke muligheter og krav jeg kan ha gjennom det offentlige.

Sliter med angst og muligens PTSD etter mange år med vold i hjemmet, samt at jeg ble kidnappet og voldtatt som 9-åring. Har for første gang i mitt liv lyst til å gå i terapi for dette.

Har brukt hasj for å takle enkelte dager, spesielt etter denne julen da jeg brukte mye tid rundt foreldrene mine. Hasjen har hjulpet da ting var som verst, men merker nå at jeg blir ganske deppa og mister interessen for ting jeg liker når jeg er fjern hele dagen. Sluttet for rundt 10 dager siden og det har gått bra hittil, merker tåken letter og tenker det er på tide å finne andre måter å jobbe med traumene.

Flyttet langt nok vekk sist høst til at jeg kan slutte å være i beredskap og begynne å bearbeide alt som har skjedd. Håper noen freaks her har vært igjennom systemet og kunne peke meg i riktig retning om hvordan jeg skal gå videre. Vet forresten ikke om det ville vært dumt om jeg delte litt av historien min her, regner med det er noen flere som har opplevd lignende og kanskje har noe de vil dele eller har noen råd?

Vet forresten at dette kanskje ikke er riktig forum å poste på, men låner typen sin bruker og ønsker å poste dette anonymt.
Vis hele sitatet...
Hasj er ikke en medisin, og det er såpass stor forskjell på styrke og type effekt (høy/stein, sofalås/gira osv) at det ikke er mulig å dosere riktig.
Jeg har tilnærmet likt utgangspunkt som deg, inkludert bortføring men uten seksuelt overgrep, for meg er hasj "medisin" bare en unnskyldning for å ruse meg.
Men, hasjen er faktisk god i de situasjonene hvor du skal bearbeide. For meg så klarer jeg mye bedre å kjenne på følelsene og håndtere de i hasjrus, hvor feks benzoer bare trykker ned følelsene.
Det er mye enklere å hente tilbake vonde følelser uten at det blir overhvelmende.