View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Update, mine kjære venner!
Drakk 2 pils på en fest lørdag 16.juni etter inntak av Silencro. Det var ingen god idé! Kroppen og hodet mitt ble enormt tørst på mer, og begynte å reagere.

Jeg ble veldig paranoid mot en person, og kjente det bygde seg opp et raseri mot denne personen! Jeg satt med nevene knytt, stirret på han og var klar til å reise meg opp, rive han over bordet og grisebanke han. Samtidig begynte jeg å tenke på de andre 3-4 karene som var på festen, og forberedte hodet mitt på også å ta de dersom de prøvde å gripe inn. For en med min størrelse, slåssferdifheter og totalt mangel på hemninger kunne det blitt riktig farlig! Jeg har ikke vært sånn siden jeg bestemte meg for å legge fra meg alt av vold for ca. 8 måneder siden!

Så å drikke kun noen øl er ingen løsning for meg. Dessuten, hva skulle jeg gjøre når jeg var tom for Silencro? Hadde jo blitt tilbake til samme, gamle da. Så jeg måtte ta valget; Drikke eller ikke drikke? Brukte litt tid på det valget, alkohol er jo en stor del av livet mitt! Men jeg innså til slutt at det er totalt uansvarlig av meg å drikke. Jeg har flere venner med alkoholiserte fedre, og jeg vil ikke ende sånn. Til slutt vil jeg skade meg selv eller noen andre alvorlig, ellers ender jeg som 50-åringen som løper gjennom sentrum naken midt på dagen. Finner på mye rart i fylla, hehe

Så den søndagen startet tørrleggingen! Greide å holde meg, men det var et helvette! Svetting, skjelving, kvalme, var litt amper enkelte dager osv. Har vært våken gjerne to døgn i slengen og slitt veldig med nervøsitet i hjemmet! Onsdag fryktet jeg å gi etter. Da ringte jeg legen og fikk Antabus. Hentet ut og tok i bruk med en gang, og var på samtale med lege torsdag. Da ble vi enig om å ta blodprøve 1 gang i mnd for å se om jeg har drukket. Dette for min egen del.

Nå håper og tror jeg det verste fysiske er over! Håper på å få sove hver natt igjen, få slutt på nervøsitet og skjelvinger og fungere normalt igjen.

Jeg går inn med 100% av meg selv nå og har stor støtte fra venner og familie. Har gjort avtale med foreldre så jeg tar antabus 2 ganger i uka sammen med dem. (Jeg har lurt «alle andre» med andre medisiner + alkohol før, og vil ikke havne der igjen.)
Så nå har jeg vært edru i 8 døgn og gleder meg veldig til tiden fremover, og føler en enorm mestringsfølelse allerede!
Jeg vet at dette blir vanskelig og det er jo ingen garanti for at det går første gangen. Men jeg skal gå helt og fullt inn for det, og aldri tvile på meg selv!!!

Takk for alle tipps, råd og tilbakemeldinger, folkens!