View Single Post
Sitat av kjerstin Vis innlegg
1. Blitzere er like ille som nynazister.
Vis hele sitatet...

hva mener du med det? på hvilken måte? vet du hva en "nynazist" og en "blitzer" er og står for?

Sitat av kjerstin Vis innlegg
2. De var ikke nynazister
Vis hele sitatet...
hvordan vet du det? kjenner du noen av dem?


Sitat av kjerstin Vis innlegg
3. De var rusa, og de knivstakk tilbake så vidt jeg vet
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over at de var beruset, men jeg synes ikke det endrer noen ting. Breivik var full av piller når han gikk på jakt i 2011.
Jeg har ikke lest noe sted at det var snakk om at blitzerne brukte noe annet enn noen planker de hadde funnet (som man også ser i filmene som er lagt ut)

beklager innstendige spørsmål, men du kommer med bastante påstander jeg ikke har hørt om tidligere.



Sitat av legalize_it Vis innlegg
Blitzhuset er et tilholdssted for venstreekstremister som har lett for å ty til vold og det er snålt at de ikke har blitt kasta ut for lenge siden. Enten har blitzerne et balletak på noen i bystyret, eventuelt er det noen politiske krefter som liker å ha en schutzstaffel som kan vise litt muskler når det trengs.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel noen tiår siden blitzerne utgjorde et samfunnsfenomen hva vold og eller politisk slagkraft angår, fulle folk på byen eller slitne pendlere i rushtidkø er mye farligere og mer skadelig for samfunnet enn et tredvetallspønkere i en bygård i pilestredet, men det skal også sies at etter opptøyene i købehavn i 2007(?) da Ungdomshuset (kbhs versjon av Blitz) ble kastet ut begynte den borgerlige delen av byrådet å planlegge utkastelsen av blitz fordi man ikke kunne risikere lignende tilstander her til lands, men hele planen ble visstnok skutt ned av politiet av akkurat samme årsaker.


Men nok om Blitz, blitz har jo gud og hvermann beklagd seg over siden tidlig på 80-tallet. hva med den faktisk hendelsen som foreløp i dag? en gutt ble stukket ned på åpen gate fordi han hang i "feil miljø" av folk som deler politisk oppfatning med en massemorder, er det ikke litt på kanten?

Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Hvordan i alle dager klarer du å påstå at boot boys var en del av FRP? Skjerp deg.
Vis hele sitatet...
det var en forenkling av en mer eller mindre kompleks situasjon, men Anders langes parti hadde en utpreget hang til å gå til direkte angrep på meningsmotstandere med en "hird"-inspirert type gategjeng (som også FMI og andre høyrepopulistiske\fascistiske grupperinger\partier har en overbærende hang til å benytte seg av) som i senere tid ble til "skinhead"gjengen Bootboys.
mer eller mindre.
Sist endret av HellToPay; 6. september 2013 kl. 23:53.