View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Nei, at det skjer andre steder er på ingen måte en grunn til at vi skal tillate det. Da går Norge forran som et foregangsland. Vi kan ikke tillate uønsket handling fordi andre land ikke har tilsvarende streng holdning til det.

Menneskehandel får man ikke bukt for ved å åpne bordeller. Hun jenta får det uansett like kjipt i Sverige. Men når det ikke er marked for å selge henne hverken i Norge, Sverige eller andre land da kan det plutselig hende at han som skal selge henne ikke gidder ta seg bryet fordi det ikke ligger penger i det.

Vi kan selvsagt ikke få bukt med problemet over natten, men vi må jobbe i retning av å løse det, ikke bare gi opp. Jeg mener og tror at dette er den beste måten å få bukt med dette problemet på. Derfor mener jeg dette er riktig vei å gå, at det er rett å gi høye bøter, og at det ville være feil å åpne bordeller istedenfor...
Vis hele sitatet...
Ok, nå gav det meste mening av hva du skriver. Er enig i at høye boter hjelper, men da må dette skje overalt! Liv skal heller ikke gå tapt mens vi venter på at andre skal følge etter. Hvis ikke må vi gjøre hva vi kan for å stoppe det helt her i Norge og da tror jeg bordello er en av mange veier man kan gå. Å skape et vanskeligere/hardere/verre liv i Norge for selger og kjøper burde da ikke være ett alternativ.

Men der ser du (og jeg for den saks skyld): "Det er ikke meningen at man skal vinne en diskusjon. Man skal drøfte problemet, komme frem til en løsning og ha lært noe ved veien." har tatt dette fra Unify
Sist endret av Vandringsmann; 24. november 2009 kl. 23:21.