View Single Post
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Hands down de beste bildene jeg har sett alle mine år her inne, kudos mann! Jeg ville ha rådet deg til å bare fortsette å laste de opp slik som du gjør nå, kanskje litt arbeid fra din side, men orgasme for oss som skal identifisere =) Ble regelrett sulten av å se over bildene. Det eneste jeg kan se for meg som kan gjøre bildene bedre, siden du spør, er å ta bildene med blits når du skal få med skivene. På dine bilder var det vanskelig å se disse.
...
All-in-all tror jeg alle de jeg summerte opp er flein, men tørr som sagt ikke å si noe for sikkert da de er så mørke. God tur
Vis hele sitatet...
Supert! Tusen takk for hjelpen og ærlig tilbakemelding!
Mulig dette blir helt feil sted men denne tråden er vel ganske dø i 9 måneder uansett:

Hva tror du om å lage et automatisert system for forenkling av identifisering? (jeg er programmerer)

F.eks:
1. Programmet printer ut rutenett slik jeg har laget bare med QR koder så mobilen kan kjenne de igjen
2. Du ligger soppene på og så (krever) mobilen at du tar bilde av de fra forskjellige vinkler, at kvaliteten er god nok og man også har tatt bilde av de tørket. I overgangen fra våt til tørket kan man også verifisere at ingen av soppene har flyttet på seg eller byttet plass.
3. Den kutter så bildene slik at de bare viser det de skal, laster de opp på en anonym bilde side slik som imma.gr og genererer ferdig BBCode som kan legges inn i post.

Jeg vet jeg hadde dratt nytte av noe slikt! Eneste jeg er litt usikker på er om andre ville hatt nytte av det. Jeg får litt inntrykk på forum som dette at enten har man holdt på lenge og tar all identifiseringen selv. Eller så har man ikke peiling og plukker 10 stk, og da er det ikke vits å automatisere uansett.

En ekstra interessant dimensjon er å legge til noe som heter maskinlæring til det hele. Da kan vi enkelt trene opp en robot som gir hint om hva som ikke er flein og hva som har flere flein-kjennetegn. Den roboten vil kontinuerlig bli bedre når eksperter som deg gir tilbakemelding.

Hva tror du? Hørt eller sett noe lignende før? Teknikken kan også overføres til andre matsopper(uten psylocybin) eller diverse.