View Single Post
Sitat av unlimited Vis innlegg
Jeg gjør dette på Mac!

Bruker denne hjemmesiden til å konvertere ttml til srt: https://gotranscript.com/subtitle-converter
Vis hele sitatet...
Youtube-dl kan konvertere og embedde selv:

Kode

--embed-subs --convert-subs srt -k
-k beholder originalfilen.

Du kan også kjøre SubtitleEdit som et eget program om du ønsker å konvertere til andre formater (as if).

Kode

--exec '"C:\Program Files\SubtitleEdit\SubtitleEdit" /convert *.ttml Structuredtitles /encoding:utf-8 & echo
'

Den siste & echo er fordi windows trenger & for neste kommando, og youtube-dl sender filnavnet på siste videofil som windows vil åpne automatisk, men echo gjør at windows kun skriver ut filnavnet.

Sitat av Sigur80 Vis innlegg
Alt funka etter at jeg lasta ned den nyeste versjonen. Takk for hjelp.
Vis hele sitatet...
Husk at du kan gjøre som følger med serier fra NRK:

Kode

-o "%USERPROFILE%\Videos\%(series)s\season0%(season_number)s\%(series)s - s0%(season_number)se0%(episode_number)s - %(episode)s%(ext)s"
For å legge seriene i egne mapper for serie og sesong, og enkode serieinfo i filnavnet.

Det er også mulig å kjøre --add-metadata og --embed-thumbnail, men da trenger du også AtomicParsley som program i pathen din.

Alt i alt foreslår jeg å lage et script som kjører forskjellige configfiler for youtube-dl basert på om det er film eller serie og hvor du laster ned fra. Da får du renset opp i særegenheter for hver videotilbyder.
Sist endret av spdyvkng; 24. oktober 2018 kl. 14:34.