View Single Post
Sitat av Patrick Vis innlegg
Enig med vidarlo, drit i å demonstrere. Det har ikke så mye å si at denne "2013 pensjonisten" med sine forhistoriske utviklergener har snekret sammen siden, det du sloss mot her er wordpress. Ikke nok med det, den kjører også med nyeste sikkerhetsoppdatering.

Det er helt rett at et fellespassord ikke er optimalt, skjønner at du er interessert i sikkerhet, men at du spør om noe så basic som å formatere en liste med stor forbokstav gir meg inntrykket av at du er rimelig ny i gamet. Hackere er eksperter i de største programmeringsspråkene, så før du går videre med kali linux anbefaler jeg at du plukker opp det grunnleggende av programmering før du går videre som sikkerhetsanalytiker.

Sjekk feks. en svakhet i <= v5 av WP, med litt php kode her, på en noe utdatert wordpress side, kunne du veldig enkelt fått hele backend tjenesten til å knele for deg og kjøre *DIN* php kode. Sånn fungerer hacking. Brute force er som oftest siste utvei.
Vis hele sitatet...
Veldig klar over dette. Jeg er helt ny i gamet. Vanligvis er det jeg som lager en applikasjon som skal forsøke å være trygg, og ikke jeg som forsøker å komme meg inn et sted.

Jeg driver for det meste med rene webapplikasjoner basert på PHP samt html, js og css.