View Single Post
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Trådstarter
184
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Det er en ting jeg er litt nysgjerrig på, hva gjorde du med pengene du fikk for svindlingen?
Reporteren sier at huset ditt ikke bærer preg av et liv i luksus
Hvordan fikk du betalt? Kontanter? Hvitvasket du pengene?
Det må jo ha blitt endel penger, hvis du kunne få mellom 8-15.000 Euro pr bil?
Hvor mange biler leverte/svindlet du pr år?
Vis hele sitatet...
Joda, det blir jo noen kroner etterhvert. Noe veldig dyptgående svar på det ønsker jeg dog ikke å gi på et åpent forum slik som her, regner med du også forstår det. Men kan jo si såpass at det finnes jo mange ulike investeringsmuligheter og steder man kan plassere penger da.

Stemmer forsåvidt at jeg ikke lever noe liv i luksus, jeg kjører en gjennomsnittlig (lovlig) bil, har en gjennomsnittlig garderobe, lager maten min selv og har vel ingen spesielt dyre vaner sånn sett.

Antall biler pr. år er vondt å fastslå konkret. I 2016 var jeg involvert i 3 biler, enten ved at jeg selv hadde hentet bilen og tatt hele jobben selv, eller ved fungerte som mellommann mellom en person som allerede har stjålet en bil og ønsker å kvitte seg med den, og jeg bare har vært mellomleddet mellom vedkommende biltyv og mottakernettverket i Litauen. I alle årene før 2016 har jeg dog null peiling. Som jeg sier i episode 2 (som vises neste tirsdag), det er mer enn 10 biler, men mindre enn 100. Nøyaktig tall har jeg ikke.

Om du, eller noen andre, har mer dyptgående spørsmål som handler om meg og det jeg gjorde konkret, så tar jeg heller det på PM. Tråden her var vel mer om selve samarbeidet med teamet i Insider, selvom jeg absolutt har forståelse for at det er interessant