View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Nå var ikke utsagnet mitt ment å ta helt bokstavelig talt heller. Kanskje jeg skulle vært mer presist og ikke brukt min egen dagligtale mtp. at du misforsto "et par" år (altså, 2 år ). Skal ikke se bort ifra at jeg kan røyke bønne foran onkel blå uten å få noe på rulleblad da.

Men for å utdype, så ja, jeg tror ikke det tar mer enn noen år før det er lovliggjort nei. Hvis du ser på fremgangen som har gått nå i det siste, så er det enormt. Flere og flere stater og nasjoner som har gjort det lovliggjort og hatt gode resultater som følger. WHO har gått ut og oppfordret en reguleringspraksis (noe som er umulig uten lovliggjøring). Det er til og med stater som har tatt steget et hakk høyere og startet diskusjoner om lovliggjøring av psilocybin (virkestoffet i fleinsopp).

Det virker kanskje usannsynlig nå, men det gjorde det ihvertfall for 5 år tilbake. Om du sammenligner da og nå, så skal man ikke være så usikker lenger.
Vis hele sitatet...
Selv for 10 år siden følte mange at "noe var på gang".
Problemet er den uforutsigbare politikken i Norge hvor vedtak kan omgjøres over natten flere ganger pr stortingsperiode.