View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor vanskelig det er kommer helt an på hvilke ambisjoner du har. Jeg fikk A i alle programmeringsfag og det er klart at jeg jobbet mye med fagene.
Jeg tror strykprosenten ligger på rundt 30% i de innledende programmeringsfagene og for noen så virker det nesten umulig å bli gode i programmering.
Men programmering er et typisk mengdetreningsfag hvor du må investere masse tid for å bli god.

Jeg vil anbefale at du ser litt på PHP. Det egner seg veldig godt for å lære sentrale konsepter innen programmering som kontrollstrukturer(for/if-elseif-else, while,foreach,break,continue,switch,return), funksjoner, variabler og konstanter. Har du tid så ser du litt på objektorientering, men det konseptet kan være litt vanskelig å få grep på.

Jeg synes ikke det er så veldig verdifult å bruke altfor mye tid på HTML og CSS. Vil heller anbefale at du bruker tid på Javascript. Det er utrolig mye spennende som skjer på front end nå for tiden og det er også svært stor etterspørsel etter folk som er gode i Javascript