View Single Post
Da har Freaken fått blitt med på sommerjobb, fisketur og hyttetur med speiderarbeid! Han skal få bli med på Savalen nå til uka som kommer, så nå sitter jeg å prøver å få overtalt han til å bli med på en fjelltur med overnatting og en dagstur til Snøhetta... ikke lett må jeg si, han er ganske sta!

Freaken besøker NTNU avd. Vannkraftlaboratoriet!


Ikke akkurat noe bilde av Freaken, men nFF har nå satt et lite fotavtrykk i en av de eldgamle vanntankene på loftet på NTNU avd. Vannkraftlaboratoriet : )


En selvtegnet Freak på samme location som bildet over

Siden det var litt lite å gjøre på sommerjobben tok jeg med meg Freaken på en liten omvisning


Her poserer han foran en turbinrigg (er egentlig litt usikker på om jeg har lov til å legge ut dette bildet, håper de ikke dreper meg pga dette!


Prøvde å lære han litt basic dreiing, men det virket som dreiebenken var litt i det største laget for han. Han sa ingenting, men det virket som den ble litt i det største laget. Så jeg viste han en som var hakket mindre...


... men da så han bare dumt på meg. Så jeg puttet han i sekken og der ble han til jeg dro på hytta

Freaken besøker Fosen!


Ikke gi Freaken sukker!! Ga han en liten slurk av Battery, har aldri sett noen som har blitt så påvirket og gal av det før! Han hoppet rett og slett ut døra og klattrett opp i et tårn som jeg byde i sommerferien ifjor.


Men som alle vet så forsvinner sukkerkicket svært fort, så etter en liten joggetur ned til sjøen var han helt utslitt. Mens han lå å koste seg på et skjær prøvde jeg fiskelykken, uten hell. Så det ble heller en liten photoshoot




Senere fikk han prøvd seg på litt pioneering på speidermåten. Sammen bygde vi en passe stor katapult som nesten funket bra


Her ser dere resultatet. For å få den til å funke bedre må den steinen der heises helt opp... problemet er at den veier 40kg+ og Freaken er verken sterk eller utlært knutemester ennå, og jeg kan ikke både holde og knyte samtidig.

edit: kan nevne at katapulten er bygd av BARE raier/stokker/trær og tau! Og den kaster steiner på ca 5-6kg ca 30m atm, med litt justeringer kan den sikkert kaste 100m++.
Sist endret av GreenRay; 15. juli 2012 kl. 01:29.