Tråd: Sanna Marin
View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det har du sikkert rett i.
Er ikke kvinne så jeg tenkte ikke så praktisk på dette, mer formuleringer som "dekke seg til", men den formuleringen kan jo like
gjerne komme fra media.
Vis hele sitatet...
Det jeg har lest om sømmelighet og moral i denne sammenhengen har vært fra forulempede kritikere, noe som høres en smule krisemaksimerende ut. Menn får jo heller ikke gå i pen kortermet skjorte, av en eller annen grunn synes folk det er helt rimelig.

For min del virker det absurd å ha jakkeplikt for lærere av noe kjønn, men det blir jo en annen diskusjon. I kongressen er det sikkert greit å holde på en viss formell stil. På varme sommerdager synes jeg i alle fall det er rart at jeg kan stille i relativt kort skjørt i hvilken som helst sammenheng, mens menn blir nektet kort bukse på jobb. Det virker urettferdig for menn rent komfortmessig, og vitner egentlig om gammeldagse holdninger mot kvinner også. Som om det er mer ønsket at vi viser hud, eller at kvinners formelle fremtoning er mindre viktig, de tripper liksom mer rundt til pynt.

Jeg foreslår at vi bare bestemmer at dongeribukse, t-skjorte og hettegenser går til alt.

Sitat av Montezuma Vis innlegg
Ikke lett å stikke av når man må gå med høye hæler
Vis hele sitatet...
De er derimot ypperlige til å stikke ut øynene på folk med, eller knuse bilruta hvis du kjører på sjøen. Flere menn burde bruke stilletter.
Sist endret av *pi; 18. januar 2023 kl. 21:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.