View Single Post
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Utenfra og utenfra. Jeg har vært ganske dypt inne i avhengighet selv så jeg klarer å relatere til det å handle selvdestruktivt og korttenkt.

Men selv om jeg har prøvd alle de vanlige rusmidlene man får tak i og vært hekta på et par av dem har jeg faktisk aldri noensinne vært fristet til å sette et skudd, og så vidt jeg vet har det aldri skjedd heller. Håper da ikke det.
Vis hele sitatet...
Okei, da trekker jeg tilbake det jeg antydet

Det som kan være en risikofaktor her som ligger og lurer er jo benzo. Om du har makka liggende, og du sitter en kveld og pilser på rivo eller xanor. Da vet jeg om flere, meg inkludert, som gir blanke i om jeg har vært 2 år uten injisering.

Men siden du ikke har gjort det til nå, så regner jeg med at du ikke kommer til å gjøre det heller. Forhåpentligvis har du en sperre der. Det er i alle fall dumt å begynne med, som vi vet.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Men som du sier, folk er forskjellige. Både på grunn av gener og miljø. Jeg ser ikke ned på folk som skyter, et par av mine beste venner som er fantastiske, oppegående og empatiske personer nyktre er dessverre på nålekjøret. Og da er de alt annet enn.
Med sprøyter havner man bare enda dypere nede i et allerede kjempedypt hull og sjansene for å komme seg opp minsker betraktelig.
Vis hele sitatet...
Det er bra at du ikke ser ned på folk. Det er dårlig stil. Men jeg har opplevd ganske harde narkomiljøer der det å sette seg et skudd er tabu. Da er du liksom på en annen planet. Kanskje det er nettopp det man er; noen som gir for mye faen og drar det for langt. Det er ganske ubehagelig for folk å i det heletatt høre om, har jeg forstått, men for meg er det ganske normalt etter hvert selv om jeg er en tilsynelatende normal fyr.

Ja, det pleide å være sånn at sprekkene mine av og til utviklet seg for lenge i fred uten at jeg prøvde å gjøre noe med det, det vil si utviklet seg til injiserende bruk. Pleide å ha en del tvil og ambivalente tanker som holdt meg tilbake, eller i alle fall skjønte at det var dumt. I dag, 10-12 år etterpå, er det blitt obligatorisk med tur innom apoteket når man først er ute for å handle amfetamin.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Kanskje det er enklere å holde seg unna om man har vært mye rundt slitne folk som skyter. For meg hvertfall. Utifra det jeg har sett er det en dør man virkelig burde la forbli lukket.
Vis hele sitatet...
Jeg begynte min ruskarriere sammen med folk som var 50+, så jeg tror du er inne på noe der. Å ruse seg med gamle alkoholikere og speedfreaks som har holdt på i flere tiår var nok ingen lur ide.

Men de som holder på såpass mye vet man i alle fall at man skal være litt obs på. Det er nesten skumlere med de du nevnte i forrige paragraf som er oppegående og empatiske, som du kan relatere deg til, som har et normalt liv og kanskje både jobb og barn. Slik som han som satte første skuddet på meg. Helt normal fyr, helgenarkoman, så når han kunne gjøre sånne ting på et såpass moderat vis ble det fullstendig normalisert og liksom ikke noe big deal. Bare man vet hva man skal gjøre så er det sjelden noen akutt fare for liv og helse. Men det jeg ikke tenkte på var at jeg jo allerede har vært borti både gaming-avhengighet, matavhengighet og en viss avhengighet til en tidligere kjæreste. Så med mitt utgangspunkt bæsja jeg rett og slett på leggen. Og det var veldig godt der og da.
Sist endret av TrippyKing; 11. september 2021 kl. 15:34.