View Single Post
Sitat av Sarv_2 Vis innlegg
Takk for svar, blir litt klokere.

Nei, jeg har ikke peiling. Jeg har vokst opp med den typiske "propagandaen" fra offentligheten, om at du må ikke borti narkotika, narkotika er ikke bra, narkotika er farlig. Jeg har 2 gode kompiser som har misbrukt i flere år og vert på avrusing og nå har slutta. De sier at amfetamin er helt forferdelig. Så jeg sitter med det inntrykket at man må være MYE mer forsiktig med dette enn med alkohol. Men det er ikke slik kanskje? Det er derfor jeg spør her.

Og så ser jeg flere som påpeker at jeg ikke skal prøve å ha så mye makt og kontroll, og blande meg borti andres valg. Det var IKKE meninga å framstå slik. Jeg har sikkert skrevet på en tullete måte. Jeg har IKKE tenkt å prøve å tvinge/kjefte/gnåle fram noe. Hadde ikke tatt det så tungt om hun ellers hadde livet på stell. Vet jo at mange har kontroll. Syns bare det her høres ut som dårlig ide å bruke helt ukritisk i en periode når livet ikke går så bra. Men det spiller kanskje ikke noen rolle om det er amf eller alkohol i en slik situasjon?



Nei, ikke av den romantiske sorten.
Vis hele sitatet...


Neida, du reagerer verken feil eller har særlig feilinfo knytta til eventuell hyppig amfetaminbruk, shit fucks you up! Du er bare bekymra for venninna di og det er helt legitimt og bare bra, det er det en hver god venn skal og bør være. Hva du eventuelt kan gjøre og hvordan har andre behørig dekka men det er bare helt menneskelig og riktig å være bekymra, særlig når du ikke har særlig peil på knark og når det er snakk om så tunge stoffer som amfetamin.
Sist endret av equimanthorn; 17. februar 2021 kl. 21:18.