View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det reageres på den uthevede formuleringen. Det du skriver er at din oppfatning om saken er at alle hadde vært best tjent med at vi bare ga blaffen. Det faller opplagt på sin egen urimelighet, noe Realist1 påpeker.

Mener du kanskje heller at samfunnet som helhet ville vært best tjent ved at alle ga blaffen?
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke bare samfunnet vårt men hele verden...

Tenk på hvordan hverdagen ser ut hvis vi sitter her å diskuterer i desember. Olje går for 10 dollar, kronen er knapt verdt mer en monopolpenger, 500000 arbeidsledige og etterslepet på operasjoner som utsettes i dag er enda ikke fikset og folk dør i operasjonskø for andre ting en corona.

Hvor lenge klarer vi å oppretholde en lockdown før velferdssamfunnet bryter sammen?

Håper de som bestemmer hvordan vi skal håndtere dette har informasjon som gir håp om at det går over før hele verdensøkonomien kneler. Da vil dødstallene bli mye høyere en det denne pandemien klarer på egen hånd.

Det er ikke mangel på empati som gjør at jeg mener det jeg gjør. Det er at jeg tror at ting blir verre med seigpining.

Over 100 firmaer har varslet NAV om masseoppsigelser. over 100000 er permittert. Dette vil gi ringvirkninger som fører til flere permitteringer og oppsigelser. I de fleste land i verden vil det samme skje...