View Single Post
Sitat av Gobity Vis innlegg
Mitt inntrykk er at Nyborg argumenterte mye basert på følelser, noe som er helt forståelig fra en lege som opplever dette på kloss hold. Og selv om hun reiser mange viktige spørsmål klarer jeg ikke å se at hun forholder seg 100% rasjonelt.

Kina har fått bukt med viruset ved å gå i full lockdown? Denne er det litt vanskelig å kjøpe da Kina garantert underrapporterer. I tillegg har de vært under lockdown vesentlig lenger enn 14 dager.

Hun snakker om spredningen i Oslo, men tar ikke høyde for alle som returnerte fra Østerike og Italia.

Hun later heller ikke til å ta høyde for at Norge har testet 28 500 personer og at dette gir utslag i det høye smittetallet. Ei heller jobben som er gjort med kontaktsporing.

Misforstå meg rett - jeg er en av de som kjøpte Antibac og munnbind i januar, og har vært kritisk til hvordan myndighetene håndterte dette fra start. Se gjerne på mine tidligere innlegg.
Men jeg tror det er mye FHI og regjeringen vurderer i forhold til makroøkonomi og langtidseffekter på samfunnet som hun ikke er i stand til å se kun som lege/forsker.
Vis hele sitatet...

Jeg skal droppe noen forsvarstale for dama, men vil bare kort legge til at hun faktisk også har en sos-øk grad på toppen av å være lege og forsker, så hun har nok langt større faglig forståelse når hun uttaler seg en hva vi gjengse "forumklovner" har. Og siden du nå nevner regjeringen så er hun helt sikkert langt bedre skolert enn noen i regjeringen, uten at det er av betydning. Poenget mitt er at jeg avfeier henne ikke, for jeg har ikke kunnskap nok til å vurdere det hun sier. Men jeg håper andre som har den kunnskapen velger å faktisk bruke kunnskapen sin før de faller dom over dama - og faktisk bruker ørene og lytter til hva hun faktisk sier heller enn å rate hennes opptreden, stil og følelser som om hun var på en Idol-audition.
Sist endret av _abc_; 18. mars 2020 kl. 14:19.