View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Han er en assistent på et dagsenter.

Han har ingen faglig autoritet, han har ingen medisinsk ekspertise og både han og dama som han har holdt på med er mennesker.

At du, og flesteparten av menneskene i denne tråden, mener det er usedvanlig dårlig dømmekraft at de har holdt på litt vitner for min del om en grunnleggende manglende respekt for at mennesker med nedsatt funksjonsevne også skal få lov til å treffe egne valg.

Om han burde få fornyet kontrakten sin? Sannsynligvis ikke. Straffeforfulgt og fordømt; ikke fanden!



.. og jeg holder meg fortsatt til at majoriten av nordmenn mister fullstendig gangsynet så fort sex er involvert. Dere er virkelig merkelige folk.
Vis hele sitatet...
Du vet ikke i hvilken grad denne jenta var istand til å samtykke eller ikke. Det mangler forresten ikke på respekt for brukermedvirkning. Det er lovfestet, og har et stort fokus i utformingen av helsepolitikken og i helseutdanninga. Bruk av tvang og makt, altså en overstyring av brukeren, er også lovfesta, og ekstremt strengt. Hver gang man bruker tvang, skal det fylles ut et skjema, med hvorfor det var nødvendig å bruke tvang (hindring av skade feks) også skal dette sendes til fylkesmannen. Alle tiltak skal ha hjemmel fra fylkesmannen. (feks låsing av dører for at bruker ikke skal stikke av). Det er forsåvidt irrelevant å diskutere samtykkekompetanse og brukermedvirkning, da dette intime forholdet aldri skulle ha skjedd uansett hvor stor eller liten grad utviklingshemmede jenta er.
Sist endret av trauMa; 22. november 2012 kl. 04:06.