View Single Post
gentleman #1
ViceR's Avatar
521
Sitat av Dalaras Vis innlegg
øker sjansen gjør det visst ja.
om det er behov for det er en annen sak.

om du ser en bil, tviler du på det? hvordan vet du _egentlig_ at det ikke var en 100% ultra illusjon som bare skapt der og da foran øya på deg?

løp du etter bilen for å dunke på panseret for å føle at det var en fysisk bil?
nei?
ja, hvordan er du sikker da?
Vis hele sitatet...
Når jeg ser en bil, så tviler jeg ikke på at den eksisterer. Det er fordi at jeg har vokst opp med biler på veien og ser de mange ganger hver dag. Dessuten kan også mennesker rundt meg bekrefte at biler også finnes. Derfor er det naturlig å ikke tvile på 'akkurat den' bilens eksistens.


Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
At jorden var rund hadde heller ikke noe fotfeste i den vitenskapelige verdenen for 700 år siden heller. Jeg er ekstremt skeptisk til dette paranormale men samtidig mener jeg at man ikke bare kan avkrefte slike teorier uten en gang å ha sett nærmere bare. Istedenfor kommer med kommentarer ( Du må være sinnsforvirret) noe jeg er ganske sikker på at de første som mente at jorden var rund fikk slengt etter seg også.
Vis hele sitatet...
Det er jo et veldig vanlig argument, men jeg føler ikke det holder helt. Vitenskapelig visste vi veldig lite, mens vi nå kan veldig mye. Dessuten var det vitenskapsmenn som snakket om at jorda var rund, som hadde forsket og regnet på det, mens det var kirken som mente de var gale. Her var det altså vitenskapen som møtte styresmaktene og de religiøse.
Når det gjelder spøkelser, er det en liten gruppe mennesker, som møter vitenskapen. Det er litt annerledes.
Sist endret av ViceR; 5. april 2012 kl. 14:53.