View Single Post
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg er snill for å være lykkelig. Når alle misliker meg er jeg ikke lykkelig, ergo var ikke det nøkkelen til lykke for meg. Jeg kan vise kjærlighet for alle og alltid prøve å kun se det positive i mennesker. Men for noen mennesker er det altfor vanskelig. En må finne seg en middelvei. Og de lykkeligste av oss er de som heller mer mot å tenke på oss selv enn de rundt oss.

Dekilaz har også et poeng.
Vis hele sitatet...
Jeg går ikke rund og er snill for å være lykkelig, jeg er snill fordi det er det som for meg er naturlig.
Jeg går ikke rund å elsker alle og enhver, men jeg ser etter positive egenskaper i alle jeg møter.

Og tro at svaret på lykke er å være snill er etter min mening feil, for når man er snilll er det mange som ønsker å benytte seg av dette.
Det er stor forskjell på å være snill og naiv, man kan bli glad av å glede andre, men ikke av å bli utnyttet.

Om du blir mislikt for å være snill, da vil jeg si at du enten gjør noe feil, eller så er det andre grunner til at folk misliker deg.
Det er svert få som misliker en vennligsinnet person, men det å være snill er ikke så enkelt som det høres ut som.
Det er noe man må gå helhjertet inn for, ellers kan andre bli mistenksomme, for det er merkes ofte lett om noe ikke er oppriktig.

Lykke er som allerede nevnt individuelt, noen går for kortvarig lykke, mens andre igjen prøver å finne noe mer langvarig.
Det finnes ikke noe fasittsvar for lykke, man må ganske enkelt selv finne ut hva man blir lykkkelig av.

Jeg tror ikke som du, at det å være egoistisk er svaret på lykke, men man kan ikke glemme seg selv og egene behov heller.
Så det beste er om du klarer å kombinere egen og andres lykke, for jeg tror ikke du ville vært lykkelig i lengeden, om alle rundt deg var nedtrykt og ulykkelig.
Sist endret av Veggen; 19. mars 2010 kl. 14:50.