View Single Post
Ekstremt selvsikker tittel, ja :P ...

Anyways, jeg har fått en god del positiv feedback da jeg postet denne på bloggen min, så jeg tenkte den kan være av verdi for flere

Når du leser denne posten så vil jeg at du skal tenke på hvordan du behandler de rundt deg. Kanskje vennene dine, partneren din eller de du jobber med.


Jeg er så modig at jeg tør å påstå at jeg vet hva nøkkelen til lykke er. Den største nøkkelen til lykke etter min mening er å bli elsket. Men hvordan blir man elsket for den man er? Vel, det er egentlig ganske enkelt… Man viser kjærlighet og elsker andre!

Det er veldig lett å henge seg opp i hva som er rettferdig, og hva man ”fortjener for alt det arbeidet man gjør for andre hele tiden”. Det er lett å tenke ”Jeg skal neimen ikke gøre mere for deg enn du gjør for meg”.

Men kjærlighet handler ikke om å være mest opptatt av sine rettigheter og å sørge for at alt skal være rettferdig. Kjærlighet er å gi MER uten å forvente noe tilbake.

Jeg skal fortelle deg noe underlig – og veldig sant!

Størrelsen på hva du vil motta av verdi er bestemt av den verdien du selv gir.

Jeg har tegnet denne fine tegningen for å illustrere Som en tommelregel er input lik output.

http://www.iconspeeduplife.com/wp-content/uploads/2010/03/Verdir%C3%B8r.jpg


Det er en av nøklene om man ønsker å bli suksessful i hva som helst. Du er nødt til å finne måter å gi mere verdi enn du tar imot. Dermed vil du få mere tilbake.

Men kunsten er å gjøre andre glad på grunnlag av dine verdier og livssyn. Ja, det kan diskuteres at vi i bunn og grunn gjør alt vi gjør fra et egoistisk standpnkt, men hva så? Om du kan glede andre samtidig som du gleder deg selv, så er vel det helt fantastisk?!

I det lange løp kan du kun glede deg selv ved å glede andre.

For det er viktig å vite at kjærlighet ikke bare er en følelsessak. Du kan VELGE å vise kjærlighet/gi verdi eller ikke. Det er utsagn som går som følger:

”Handle som om du elsker, og du vil komme til å elske”

Les dette utdraget fra boken ”Hold kjærligheten levende” nøye.

Da Mor Teresa ble spurt om hvordan hun orket å engasjere seg i alle de fattige, døende mennesker i Calcuttas slum, svarte hun: ”Kjærligheten vokser når vi viser den kjærligheten vi har”. Om du ikke alltid har så positive følelser for din partner (ev. de rundt deg), kan du faktisk vekke disse følelsene til live om du uttrykker de følelsene du allerede har. Prøv så får du se.

Dette er imidlertid lettere sagt enn gjort, for vi er jo alle ganske selvsentrerte. Det synes å ligge i vår menneskelige natur. Vi liker bedre å bli forstått enn å forstå. Vi er mere innstilt på å få medfølelse enn å vise medfølelse, og mer opptatt av å få oppmerksomhet enn å være oppmerksom selv.

Mange har nok også misforstått det de har lest og hørt om selvrealisering. De tror at de realiserer seg selv, når de tenker på seg selv og satser på seg selv, mens vi egentlig utvikler oss mer som mennesker om vi av og til er innstilt på å tenke på andre enn oss selv.
Vis hele sitatet...
Kall meg like naiv som gutten i ”Pay it Foward”, men om alle begynner å elske hverandre ubetinget og dermed blir elsket tilbake på samme måte, vil verden forandres!


Kunsten å gi verdi:

De aller fleste av oss har fått betinget kjærlighet for hva vi GJØR, ikke for hvem vi ER. Dermed knuses all form for kreativitet. For kreativitet krever konstant stimulering på alle områder.

Derfor er det ulønnsomt å ville forandre andre. Om alle hadde blitt 100% akseptert til en hver tid ville alle følt seg bedre, og turt å utfolde seg mere.

Mitt tips er: Gi ubetinget kjærlighet (sånn kjærlighet du har til familien eller bestevennen din) til ALLE, hele tiden, og ta vare på og omring deg med dem som med tiden viser å gi tilbake.