View Single Post
Hvilken: Oryx and Crake, The Year of the Flood, Maddadam.
Hvorfor: Ble anbefalt, av psykologen min, faktisk.
Dette er den beste trilogien jeg noensinne har vært borti. Hver enkelt bok er fantastisk. Tilsammen er det de beste bøkene jeg noensinne har lest. Og jeg har lest mye.
Den første boka omhandler Snowman, muligens det eneste overlevende menneske etter den store pest som utsletter menneskeheten. I flashbacks får vi vite om noen av hendelsene som leder opp til dette. I de påfølgende bøkene får vi vite om mer, fra andre menneskers perspektiv. Å si noe mer vil jeg si er spoilers.
Les disse bøkene! Forfatteren er Margaret Atwood. Dama som står bak The Handmaids Tale.
Les! Please! Dette er fuckings magi i bokform, det forteller mye om samfunnet vi lever i, hvor dette samfunnet er på vei, ogsåvidere... Skal man være blunt er det en moderne 1984. Bare bedre.

Rettelse: som en combo av 1984 og The Terminator, bare bedre. Helvete! Bare prøv å lese Oryx & Crake! Liker du bøker generelt (jeg mener eventyr, historier og fortellinger man mister seg selv i) og, med denne, også sier dype og skremmende ting om verdenen vi lever i) blir du uløselig fenget av dette. Anbefales, anbefales, anbefales!!!
Sist endret av Splooge999; 11. august 2017 kl. 04:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.