View Single Post
Ok... Folk sier at Kapitalisme er grunnen til dagens USA's problemer?
USA har ikke sett kapitalisme siden 1913 da Woodrow Wilson lagde Sentralbanken i USA i håp om et "New World Order" at staten skal kunne styre økonomien. Det tok bare noen timer for at Wall Street kræsje skjedde etter dette. http://www.whitehouse.gov/about/pres.../woodrowwilson
Å for å holde den statlige sosialismen gående må den Norske Bank(sentral banken) printe penger. NB har printet 246% mer penger siden år 2000 og boligprisene med 228%.
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

DLF vil avskaffe velferdstaten, noe som media har jobbet i ti-talls år for å presse ned på folket.
Demokrati betyr ikke å stemme folk for å styre for deg. Demokrati betyr FOLKESTYRE. Norge hadde jo ikke partisystemet i nesten 120 år etter grunnlovsstiftelsen.
Jeg personelig er for å fjerne, og gjøre partier ulovelig i Norge i værtfall 50 år.

Liker du sosialisme? Fint, jeg liker det jeg og, men jeg vet at Staten ikke klarer å gjøre slike velferdsordninger. Derfor støtter jeg kapitalisme, slik at jeg kan ta av meg slikt(med meg mener jeg "oss folket").
Ron paul sa at de ikke hadde noen slaks velferdtstater i Texas for lenge sia og de som ikke hadde noe hadde ikke problemer. Nesten hele texas ga penger til et privat selskap som tok seg av disse og ga dem gratis helsetjenester(så lenge det er bevist at de *er* faktisk fattige og har ikke helse forsikring).
Det folk glemmer, er at det er veldig få folk som ikke støtter det å valgfritt gi penger til de som trenger det.

I 1880 tia i USA så tjente den gjennomsnitlige amerikaner så mye penger at de spontankjøpte varer, selv etter å ha kjøpt hus, helseforsikringer osv.
Om Norge kommer til dette punktet og holder seg unna sentralbank systemet eller statlig makt av økonomien, så kan det Norske folk gjøre det YPPERLIG.
Foresten, om Ron Paul eller Gary Johnson vinner valget, så får USA feire frigjørelsen av det korrupte sentralbank systemet etter 99år.