View Single Post
En akademisk øvelse gone extreme pga pepper?

Vi deler ikke er felles grunnleggende forståelse for våre omgivelser og vi har ikke felles kunnskap om våre omgivelser. Det skaper Uenighet, Splittelse og Krig. Makt er sentralt her og ved å innta maktposisjoner kan man huke ut sine motsetninger og realisere sin egen oppfatning!
Vis hele sitatet...

huke hva da? Gir ikke særlig mening å lese dette her ass.

Du starter med å stille følgende spørsmål, og for å besvare det med ett ord. NEI. Det opplever jeg ikke.

Opplever du at måten samfunnet er organisert på er ut-datert og mer til hindring en til utvikling for fellesskapet?
Vis hele sitatet...


Om dette er noe du virkelig føler sterkt for i nykter tilstand (kan være jeg feiltolker og da beklager jeg) og dette ikke er et resultat av for mange for store justeringer på pepper så bør du kanskje forsøke å skrive litt om på den teksten slik at det blir enklere å forstå hva du egentlig vil og hvor du ser for deg at dette kan gå.

Se feks denne bolken her, selv om jeg leser det gjentatte ganger er det vrient å få tak i hva det er du egentlig forsøker å dele:

Etterhvert som vi vokser opp fra å være et barn, som blir fortalt hvordan ting er og skal være, har vi en mulighet til å forandre hvilke bindinger vi setter på oss selv. Dette er noe som er veldig personlig, men også noe som kan være knyttet til press fra omgivelser. Hvilke bindinger som kastes, beholdes og hvilke nye bindinger vi vil ha kan vi som voksne til en grad velge selv.

Dette er punktet der jeg opplever at samfunnets bindinger på enkeltmennesker skaper en ufrihet og tvang som hindrer utvikling og som mot går naturlig utvikling.
Vis hele sitatet...
Forsøk i si akkurat det samme en gang til men bruk så små og så enkle ord som mulig. Budskapet drukner i passasjer av tekst som er mer eller mindre umulig å forstå. Og da ender det opp å bare bli veldig masse tekst uten budskap. Og det var neppe ønsket ditt da du postet?

Om ikke annet så må du kanskje i det minste definere hva du legger i begrepsbruken i et slikt innlegg. Hva betyr det å "legge bindinger". Eller som jeg tidligere quota, "huke ut"?
Sist endret av _abc_; 3. november 2019 kl. 07:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.