View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du besvarer ikke spørsmålene mine med verken svar eller kilder, men egne anektoter. Hvis du tror "agonister" er alt som spiller inn i avhengighet har du gått glipp av endel. Overlegen kan fint ha fortalt deg om aktivitet som en unnskyldning for å ikke gi deg mer piller, for alt vi vet...

Prøver bare å nyansere tunnelsynet litt her, hvis du tror alt som skal til for å kurere seks års avhengighet er jogging, et kamera og en sunnere diett burde du starte et rehabiliteringssenter ASAP eller kanskje se litt mindre svart/hvitt på verden. Selvfølgelig hjelper en sunn livsstil, men noen må begynne i andre enden for i å det hele tatt ha overskudd til å bevege seg eller være sosial. Hvis noen for eksempel har lagt seg ut med rus for å håndtere traumer, biologiske lidelser, omsorgssvikt eller lignende synes jeg det er ganske teit og nedlatende med så banale løsningsforslag. Litt i samme gaten som å be folk "skjerpe seg".

Kanskje du ikke hadde så dyptgripende problemer i utgangspunktet, om angsten din ble trigget av stillesittende arbeid, noe de fleste jobber innebærer? Kanskje trådstarter har hatt det endel verre enn deg? KANSKJE han har et helt annet utgangspunkt i livet enn deg, mtp. arv og miljø?

Avslutter diskusjonen her, da den tydelig ikke fører noe sted. Uansett bra at du har funnet strategier som funker for deg.
Vis hele sitatet...
Tragisk at du er så kunnskapsløs at du forveksler etablert vitenskap med anektoter. Du skriver jo også i et annet innlegg at man må være eneggede tvillinger for at kroppen skal reagere likt på min anbefalte livsstil.

Dokumentasjonen som du etterlyser ligger i det vitenskapelige faget som heter nevrobiologi. Jeg foreslår at du leser deg litt opp på dette istedenfor å komme med slik kvasi-intellektuell og tankeløs svada som du lirer av deg her. Du forhindrer at andre menneske med rusproblemer får livet på rett kjøl igjen og istedenfor må leve i et livsvarig helvete på piller og andre rusmidler.

Dersom alt ikke handler om agonister, hvorfor er samtlige av legenes medisiner mot angst og depresjoner laget på en måte øker eller binder mengden av agonister i nervesystemet? Tydelig at du er totalt kunnskapsløs i dette faget..
Sist endret av seriouslowitch; 8. oktober 2019 kl. 17:36.