View Single Post
Sitat av JRF Vis innlegg
Jeg snakker om fokus på MENN innen disse områdene. Og jo dette har så absolutt med feminisme å gjøre.
Vis hele sitatet...
Nå nevnte jeg nettopp et eksempel på et program med en kjent og aktuell feminist som handlet om gutters psykiske helse. Samme tema har for eksempel Peder Kjøs snakket og skrevet en del om, også en selverklært feminist. Forrige paneldebatt jeg var på handlet om gutter som faller ut av skolen. Tror det var ca 5 menn i salen. Når serien Magnus synes voldtekt av menn er god humor, er det tre jenter Seksualpolitisk nettverk for ungdom som tar debatten, dette er en feministisk organisasjon som er en del av Planned Parenthood-nettverket.

Påstanden din om at feminist miljøene motarbeider disse debattene er positivt feil. Det er ofte de som løfter debattene.

Akkurat som at det også er de feministiske organisasjonene som gang på gang har slått ned forslag om delt omsorg som utgangspunkt i barnefordelingssaker hver eneste gang det har kommet opp slike forslag.
Vis hele sitatet...
Er ikke utgangspunktet full avtalefrihet, og vektlegging av barnets beste i konfliktsituasjoner? Står det i lovverket at mor har prioritet? Fortell gjerne mer om det. Vet at det er unntak for de minste barna. Vil veldig, veldig gjerne ha en kilde på at "de feministiske organisasjonene" er motstandere av dette. Meg bekjent har feminister kjempet frem pappaperm, som er et tiltak for å likestille menn og kvinner i omsorgsarbeid og yrkesliv.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Vi trenger derfor et annet navn som omfatter det det *pi og alle andre normnale mennesker mener. La oss kalle det... entropisme, da. Den tror jeg ikke er opptatt ennå. Så nå må *pi presentere seg som en entropist på fest, Simone de Beauvoir og Hannah Arendt må omtales som entropiske filosofer i litteraturen, og patier som Rødt og SV vil stadfeste en tydelig entropistisk linje i valgprogrammet. Vi har nå byttet ut et ord, og ellers oppnådd jack shit: entropistene kommer til å fortsette å arbeide for de samme målene som før på akkurat samme måte. Den eneste relevante forskjellen er altså at du og JRF ikke lenger kan slå fornuftige mennesker i hartkorn med de gærningene. Now what? Mission accomplished, returning to base*?
Vis hele sitatet...
Å herregud, nå kjenner jeg at jeg blir litt stormannsgal. Eller storpersongal, som vi entropister kaller det.
Sist endret av *pi; 26. september 2019 kl. 18:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.