View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det du beskriver er helt vanlig. Skjedde med meg og flere jeg kjenner. Merket det jo ikke selv fordi endringene ikke skjer over natten men i løpet av noen uker eller kanskje et par måneder. Men alle de som ikke har sett deg i den perioden vil umiddelbart merke forskjellen. Endel antidepressive medisiner kan også gjøre dette.

Etter en stund kunne jeg redusere dosene og da gikk det tilbake noe. Ikke helt fordi en annen bieffekt av denne typen medisiner er at mange opplever økt appetitt og heftige munchies som gjør at kaloriinntaket kan bli skyhøyt i perioder, så det er det ikke bare høyt veskeinnhold i kroppen men også økt fettprosent. Når jeg ble frisk og sluttet på medisiner fant jeg tilbake til treningsgleden og da normaliserte både vekt og utseende seg rimelig kjapt.

Jeg tar heller noen perioder med litt månefjes og vektoppgang framfor å gå med alle slags rare tanker og inntrykk i hodet. Straks en blir frisk og finner tilbake til normalen så kan man gjøre noe med vekt og form. De som har svært lett for å gå opp i vekt eller som har vært veldig overvektige eller vet at de sliter tungt med å gå ned i vekt for disse kan det kanskje være lurt å snakke med legen om denne problematikken før medisinene prøves ut, kanskje utarbeide en plan for hvordan en kan bekjempe munchies eller i det minste sørge for at det er noen sunne eller semisunne produkter i kjøleskap og kjøkkenskap. Er man litt svak for snop i utgangspunktet uten snev av overspising til vanlig er farlig enkelt å inhalere 6000-8000 kcal i en runde når munchien treffer som hardest. Og det kan skje kveld etter kveld. Med litt planlegging og et utvalg produkter som er semi-sunne så går det fint å gi etter for munchie uten å gå opp masse. Også er det jo noen som ikke merker noen hang til fråtsing på slike medisiner.