View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Hvorfor er det i så fall så spesielt med bompasseringer?
Hvorfor må ikke busskortbruken min dokumenteres på samme måte?
Vis hele sitatet...
Hva om du kunne kjøpe et månedskort til bilen? Bruk bilen så mye du vil i perioden, overalt i samtlige bomstasjoner innenfor sonen! Det hadde vært sammenlignbart. Det du har er imidlertid enkeltkjøp. Én stasjon, ett tdspunkt, én transaksjon. Ikke ett kjøp for fri bruk.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Ang 1:1, 1:2 så skjønner ikke jeg hva det har å si. Så lenge de ikke kan bevise at du kjørte bilen så er det ikke verdt noe som helst.
Vis hele sitatet...
Her vil jeg si du fremmer en falsk dikotomi. Det er en gradsforskjell mellom "fellende bevis i straffesak" og "sier absolutt ingenting". Det er langt mer sannsynlig at jeg kjører bilen min enn at du gjør det. Hvor mange er det som låner bort bilen sin til andre personer mer enn en gang i måneden? Hvor mange av disse er det som låner den bort til helt tilfeldige mennesker?

Sitat av Rosander Vis innlegg
Det som derimot kan være mulig er å legge sammen informasjon fra teleoperatører, bank osv for å evt styrke en påstand om at du var på en gitt lokasjon på ett gitt tidspunkt.
Vis hele sitatet...
Så du innrømmer altså at din opprinnelige påstand om at bompasseringa alene er fullstendig verdiløs er uriktig? Igjen, det foreligger et spekter av verdier mellom "verdifull" og "verdiløs"...
Sist endret av Myoxocephalus; 21. september 2019 kl. 14:58.