View Single Post
Dette blir helt ut og til og med ett sritt, kanskje to i konspirasjonsteorier.

Først:Jeg er langt i fra en Alex Jones dilter eller leser en bokstav på nyhetsspeilet.

Jeg har aldri lest en konspirasjonsteori i hele mitt liv, men har hørt mye fra en kompis som gikk litt for langt i hva han sa også div. dokumentarer type History C. Altså, ingngenting bevistbart men skrevet som slik det oppfattes som logisk på ett vis. Dere skjønner.

Jeg har mine egne tanker om hvordan samfunnet styres og livet ut i fra hva jeg vet osv osv. Håper dere forstår.



Jeg har alltid lekt med tanken om at autopass blir brukt/kommer til å bli brukt til overvåking av befolkningen på det viset i sammenheng med krim. osv. Den vanlige mannen i gaten har ingenting å bekymre seg over noe som helst slikt(Som i chip under huden, ol., som også er et stort tema innen konspirasjoner, men ak. det er ikke viktig.

Fra Ferde sin side: Forresten.. Skyss, Ruter, Ferde.... (??) Helt tilfeldig?


"Informasjon om avvikling av sporfri AutoPASS-avtale fra 15.08.19

Frem til 15.08.19 kunne brukere av AutoPASS registrere avtale med sletting av passeringer, dvs. tid og sted for dine passeringer blir slettet etter maksimum 72 timer i systemet.

Denne ordningen er i strid med bokføringsregelverket, men har inntil videre blitt opprettholdt ved konsesjon fra Datatilsynet. Denne konsesjonen bortfalt i forbindelse med den nye personvernforordningen GDPR som ble innført i 2018.

Vegdirektoratet har derfor i samråd med Samferdselsdepartementet avgjort at sporfrie AutoPASS-avtaler må avvikles.

Avviklingen ble gjennomført 15.08.2019. På denne datoen går alle gjeldende avtaler med sletting av passeringer over til å bli ordinære avtaler, hvor passeringer lagres i 5 år etter utløp av regnskapsåret."

Hva tenker dere? Jeg er sterkt i mot at det kan lagres så lenge Spesielt når datadirektiet sier maksimum 2 år.
Sist endret av Naturgrønn; 20. september 2019 kl. 14:05.