View Single Post
SANJAR: Ja de har jeg og jeg ber sånne idiotene om å klappe igjen og får dem til å tenke på hvordan det hadde vært om noen snakka sånn om søstra dems, og det er det, men de kan takke seg selv som er med på å spre og akseptere sånn snakk og holdninger. "Locker room talk" er en del av problemet og viser holdningene til folk, allerede der må det tas tak i. Det blir en ganske manneundertrykkende greie å unnskylde så ape-oppførsel og prat med at "gutter er gutter" for ærlig vi kan bedre! Jeg har også tidligere kamerater som har voldtatt, tidligere kamerater som har tilslutta seg nazistiske organisasjoner og valgt å ta avstand fra dem etter å ha prøvd å få dem på rett sport igjen med sannhet og kjærlighet. Disse folka har jo som sagt en forvrengt virkelighetsoppfattelse.
Hva sa du når han du var i leir med godta seg over jenta som hadde blitt voldtatt med en flaske da? Hvis du holdt kjeft, eller jatta med, så er du en del av problemet. Det ser jeg jo allerede at du er, både fordi du skriver her at vi må leve med det og holdningene aldri vil gå bort, da har du jo allerede fraskrevet deg selv ansvar for å kjempe mot disse holdningene, ergo aksepterer du disse holdningene, men jeg har også sett postene dine her inne og du tilhører jo disse gruppene med forvrengt virkelighetsbilde og moral selv så jeg ekke så interessert i å kaste bort tid på å diskutere med en som forsvarer disse skadelige holdningene fordi han selv har dem. Hvis du hadde hatt evnen til å sette deg i skoa til de som de holdningene her går ut over så hadde du hatt en helt annen moral og virkelighetsoppfattelse.

Det er også en ganske vesentlig forskjell på å tenke noe, og det å ytre eller utøve noe hatefullt og skadelig. Selvom jeg syns det er irriterende med babyer som skriker og griner på fly så reiser jeg meg ikke opp og slår ned foreldra og kutter strupen på babyen, eller begynner å voldta andre uskyldige babyer jeg får muligheten til fordi jeg irriterer meg så mye over den babyen på flyet som gråt. Jeg roper heller ikke "hold kjeft jævla dritt baby, skal du ha pikk i munnen så du holder kjeft eller, fy faen så dårlige foreldre de to som har skapt deg er, gå å dø a". Jeg setter meg inn i den andres sko som et medmenneske og forstår at alle babyer gråter og skriker, det er naturlig og ikke noe som jeg tar direkte skade av og derfor ikke noe jeg har rett til å skade andre på grunn av. Det er heller ikke noe som er gjort som en personlig hatagenda mot meg, derfor er det bortkasta å legge sitt hat i det å hate på ungen eller foreldra. Eller dama som ikke gidder å stoppe når vil ha kontakt, eller utlendingen som lukter anderledes foran meg i kassakøen.

Jeg syns også det blir for dumt å prøve å si at man vil at folk skal være moralske etter sine egne standarder, som du kaller det for å prøve å forsvare forkastelige holdninger og handlinger. Yo alle er enige i at drap, vold, voldtekt, hat, trakassering osv er umoralsk. Til og med rasehaterne, kvinnehaterne og homohaterne erkjenner det, så fort det rammer seg selv eller sine egne.

Så har vi statestikken på drapsepisodene da. Det er nok du som må gå mer i dybden her. Det som er registrert som "Mass Shootings" etter kongress definasjonen hvor fler enn 4 personer er døde er et annet tall enn antall episoder. Antall episoder i år er 249 , men også inkludert episoder hvor færre enn 4 døde, men mange alvorlig skadet.
Hva Arve Kvaløy , en erkerasist med flere rasistiske venner snekrer sammen av oppgulp på facebook er ikke noe hverken jeg kan, eller du burde , ta seriøst som kilde.

Av de 114 episodene som står lista på Wikipedia som er masseskyting etter congress definition så er 64 av de med hvit gjerningsmann, 19 med afroamerikansk gjerningsmann, 10 latinoer og 8 av asiatisk opphav.
https://www.statista.com/statistics/...hooter-s-race/
Det er også de med hvit gjerningsmann som har tatt livet av flest og som har vært på grunn av rasistisk ideologi.

73.3% av alle ekstremist hendelser (terror) i 2019 er linket til høyreekstremister.
https://news.sky.com/story/why-are-w...tings-11252808

https://www.gunviolencearchive.org/r.../mass-shooting

https://www.washingtonpost.com/opini...?noredirect=on

https://www.complex.com/life/2019/08...n-days-in-2019
Det er ikke bare i USA rasistisk ideologi er en reell og dødelig trussel for samfunnet.
Vi har hatt en god del store og mindre angrep her i Europa de siste årene også
https://www.nytimes.com/interactive/...istchurch.html


Når det kommer til Connor Betts så er nettet og facebook fullt av innlegg fra de som har gått i klasse og på skole med han, og de skriver at han har hatt "Rape lists" , hit lister, bombetrussel mot skolen. Det påstås at han aldri har blitt mobba, men at han var en fucking creep så ille at han ble kasta ut fra skolen ved et tilfelle fordi han skrev en detaljert oppskrift på hvordan han ville skade alle damene han ikke fikk oppmerksomhet fra. Klassekameratene skriver at det var når de begynte å protestere på holdningene hans at han begynte å kalle seg selv for et mobbeoffer.

Patrick Crusius har posta aktivt på nett rasistiske holdninger og "spøker" om drap og sympati innlegg med andre massedrap på fargede. Begge er nok et eksempel på hvordan holdninger er skadelige og hvorfor det er alles ansvar å sette grenser og stopper for det. Skolen og skoleelevene satt grenser, men på nettet fikk han props.
Dere som ytrer eller støtter skadelige holdninger på nettet, selvom det bare er en "joke" har også et ansvar. (igjen, hva er det som er så morsomt med det egentlig? "Hoho hitler er kul ass det er kjempegøy å slakte uskyldige folk da, hæhæ jeg spytta på en mørkhuda i dag 10 poeng til meg, lols i raped my sister yesterday and you should too if your an incel")
Nok er fuckings nok, se hvordan samfunnet har blitt. Du tolker Jung i vildensky, frihet til å velge betyr ikke frihet til å drepe og hate og skade andre. Du glorifiserer det å være umoralsk som en del av et autentisk levd menneskeliv og det er ikke sånn at man må begå massedrap og gå ned i historiebøkene for å ha levd et autentisk menneskeliv.
Å kalle disse handlingene, og ideologiene og meningene som støtter disse handlingene for "ytringsfrihet" er bare ansvarsfraskrivelse for å være en en moralløs rasist/inset ideology. Og å prøve å legge forskjellige definasjoner av moral på definasjonen av hva som er moralsk galt og ikke er også bare ansvarsfraskrivelse. Alle mennesker er født med et moralsk kompass utenom psykopater, selv psykopater kan lære seg til hva som er rett og galt selvom de ikke føler empatien, så fins det en gruppe moralløse terrorister, og en enda større gruppe, så utbredt at de utøver ubevisst hverdagsrasisme/kvinnehat/homofobi/skadelige holdninger og det er den gruppa som må endre holdningene sine og ta ansvar for hva de er med å spre. Om alle tar ansvar for at egne holdninger ikke er skadelige eller undertrykkende så er det faktisk ikke sånn vi må fortsette å leve med i all tid. Og for å gå tilbake igjen der vi begge startet innlegget, militæret, så er jo seksueltrakassering, mobbing og holdninger noe som blir slått hardere ned på der også etter 2018, og det diskuteres også å få inn et eget moral og grensesettings fag i skolen. Forandring er mulig og ikke minst viktig, men skjønner at det ikke er viktig for sånne som deg som nekter å ta ansvar for egne holdninger og syns det er helt greit at alle holder på med sine skadelige og dødelige holdninger også, du er en del av det problemet resten av oss slår tilbake mot og dere er heldigvis i mindretall. Diskriminering og trakassering er etter loven ulovlig og straffbart, men det er ikke sånn at alt som ikke står i loven er greit heller. Som holdninger. Visse ting er bare ikke greit, og på 4chan er det altfor stor takhøyde så det har blitt en yngle og gro-plass for terrorister, rasister og seksualovergripere. Skjønner godt at tidligere eier ikke gadd å ha en dritt mer med det forumet å gjøre.