View Single Post
Sitat av Vargas Vis innlegg
Heisann..... Jeg som begynte å tro på at du hadde rene, alvorlige cannabisabstinenser. Dersom du har hatt røykeopphold (noe jeg tolker som lengre perioder) med samtidig alkoholbruk, vil jo for det første du ha fått en synergisk effekt med cannabis/alkohol. Du vil også dermed ha blitt avhengig av to stoffer samtidig. Langvarig alkoholbruk vil gi mye alvorligere abstinenssymptomer enn cannabis, og kombinasjonen er svært uheldig.
Den avhengigheten og abstinenssymptomene du beskriver, med psykotiske symptomer og svette i hender er veldig typisk for alkoholabstinenser. Alkohol er et veldig avhengighetsskapende stoff, og du kan virkelig ikke tillegge cannabisen alle symptomene du opplevde etter "røyke"oppholdene..
Vis hele sitatet...
Postene dine indikerer for meg indikerer at du er en selværklert cannabis ekspert som sluker rått alt du kommer over av pro cannabis materiale.
Samtidig som du ignorer alt som den andre siden kommer med.
Blir litt som å lese bibelen tolk den som du vil.

Av personlig erfaring vet jeg avhengighetspotenisialet til cannabis og har mange kamerater som også har førstehåndserfaring med problematikken.
Det er ikke snakk om å slutte å spise sjokolade.
Har ikke noe med, hva var det du skrev igjen, "synergisk effekt med cannabis/alkohol", hva nå enn det er..?
Skaff deg litt mer personlig erfaring med stoffet å hvordan det påvirker deg og de rundt deg før du uttaler deg.


Å prate ned om andre menneskers problemer med cannabis syntes jeg du skal finne deg selv for god for.

Sitat av flykick Vis innlegg
Sånne folk gjør at mennesker får helt ukritiske holdninger til stoffet i seg selv.
Dette fører til økt misbruk blandt unge og at fler unge havner utenfor p.g.a et rusmisbruk.
Denne tendensen er ekstremt ødeleggende for cannabis saken.
Vis hele sitatet...
tror ikke det er selve cannabisen som gjør atte folk begynner med andre rusmiddler hvis det er det du mener, men det er det miljøet man oppkaller når man skal ha seg en røykings. når dealeren tilbyr masse annen dritt som man ikke er på jakt etter, så sitter man med annen dritt i fanget fordi man ikke klarer å si nei.[/quote]

Det er jeg helt enig i.
Poenget mitt er at den ukritiske bruken av cannabis fører til misbruk av stoffet, noe som igjen fører til økt motstand mot legalisering.

Hadde folk bare vist litt mer om potenisialet til stoffet og vært såpass voksne at de ikke hadde slukt rått alt pro cannabis informasjon på nettet, men heller vært en tanke mer kildekritiske.