View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
NEK410 er overkill for småbåt. Det er laga for store skip. Bruk NEK400 om du har den, eller bruk litt common sense:
10A - 1.5mm^2
20A - 2.5mm^2
30A - 4mm^2

Det er korte avstander, og straumane vert neppe ståande på lenge. Det viktige er at du får stor nok kortslutningsytelse til å tripper sikring, og det vil du få med dei eg lista opp over på dei distansane du har.
Vis hele sitatet...
NEK 400, seier du ikkje kan bruke 2,5mm2 på 20A. Det er korrekt at ein kabel på 2,5mm2 kan ha ei straumføringsevne på langt over 20 amper. Men det særnorske kravet i NEK 400 533.2 seier det ikkje er lov.

No er det som nemt over eigne krav for skip. Desse blir vel etter mitt syn også litt spenstige for ein liten båt.

Eg ville mest truleg brukt NEK 400, eller tenkt på kor mykje last kursen kjem til å bli belasta med. Det er ikkje noke poeng i å installere over 16A om det blir veldig lite belasta.

Bruk for all del ikkje pvc kabel på båt. Det er fyfy!

Det er faktisk dei små kortslutningstraumane som er farligast, dei store korslutningstraumane vil normalt kurssikringa tåle. Har du lange kabelstrekk kan du få mindre kortslutningstraumar der vernet ikkje bryt dei. Dette er sjeldan eit problem, men det kan vere noke å tenkje på om du trekk lange kabelstrekk.