View Single Post
Hei!

Jeg er ny bruker på forumet, men har lurket her inne som gjest cirka ett års tid. Synes forumet virker som en bra greie, spesielt rusmiddel-delen. Her deler folk ruserfaringer på forskjellige typer narkotiske stoffer, samt vanedannende a- og b-preparater som benzoer og opioder.

For cirka ett års tid siden ble jeg operert, og ble foreskrevet 20 x 50 mg nobligan fra kirurgen. På denne tiden var jeg ikke vitende om nobligan/tramadols ruspotensiale, og brukte faktisk kun en pille ved leggetid. Mars i år fant jeg gjenværende 3 kapsler på dette brettet med 20, og tok disse tre med en times mellomrom. Fikk den (for meg) diggeste rusen i form av kribling i kropp, og en deilig eufori. Etter denne ene gangen hadde jeg ikke mer tilgang på nobligan, og hadde naturligvis ingen abstinenser etter legemiddelet heller. Så i august fant jeg ut at jeg skulle prøve å fake smerter i rygg/skulder hos en privatlege for å få ut en pakke på 20 x 50 mg tramadol. Dette gikk uten større vansker. Disse varte ca 4-5 dager med økende toleranse, og neste gang jeg gikk til egen fastlege (september) fikk jeg en ny pakke a 20 tramadol for samme "problem". Med drøye 4 ukers mellomrom, fikk jeg så og si samme effekt. Så rundt slutten av oktobermåned skadet jeg faktisk meg delvis, men paracet gjorde nytten. Dro dermed til samme sykehus som opererte meg i fjor, og fikk av denne legen en pakke med 100 tramadol. Naturligvis hadde jeg da nesten en uke med himmelrus, før jeg gikk tom. Så gikk min bestemor brått bort, og jeg gikk i dag tilbake til samme lege og sa jeg fikk en uønsket elevasjon av scapula under kistebæring, og at jeg skulle til fysioterapeut for å få en mer helhetlig sjekk førstkommende mandag. Ønsket å få en fornyet resept, noe han faktisk sa var greit. Så sitter nå da på en euforibølge med bare 6-7 kapsler brukt av 100

Over da til spørsmål: jeg er veldig inneforstått med at å fortsette dette er veien til seponeringssyndrom om jeg går cold turkey er stor, hvertfall ubehag. Men gitt jeg har fått nå store doser x 2 på under 3 uker, på beskrivelser av diffuse nakke- og ryggsmerter (dog faglige beskrivelser, studerer medisin) - hvor lett er det å få eksempelvis oxykontin?

Mvh
Archdacko