View Single Post
Sitat av sjuken Vis innlegg
Eller at du går inn på den lokale butikken (veldig lokal butikk) og putter en del ting i lommene før du betaler for noe?

Er virkelig lovverket så enkelt, og folk så godtroende som i eks nr 2?
Vis hele sitatet...

Jeg pleide å bøffe mat fra samme dagligvare butikk som var bokstavelig talt rett vedsiden av kollektivet jeg bodde i opp til flere ganger i uken i en periode av livet mitt hvor jeg ikke hadde penger til å fø meg selv (dette var før jeg hadde kjennskap til dumspterdiving og røde kors sine mat ordninger osv) og jeg ble aldri konfrontert med det.

Det var tilogmed enkelte ganger hvor jeg VET at de ansatte så meg, men de ga totalt faen og ignorerte det. Hovedsakelig fordi de ansatte bestod av deprimerte studenter / folk i 20 åra som hatet jobben sin og ikke kunne gitt mer faen i om bedriften de jobbet for tapte penger. Enten det eller så orket de rett og slett ikke alt stresset med å stoppe meg. At jeg ble tatt på kamera har jo absolutt ingenting å si, det er jo bare til å gå inn i butikken i en helt vanlig hettegenser og ingen vil se at det er deg.

Å slippe unna med mindre alvorlige lovbrudd er null problem, enkelte lover er jo fysisk umulige å håndheve. Dessuten er det begrenset hva politiet gidder å bruke ressurser på. Å Sette fyr på en skole tror jeg derimot er litt vanskeligere å komme unna med en nasking....
Sist endret av Juicekongen; 2. april 2015 kl. 03:20.