View Single Post
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
812
Sitat av sjuken Vis innlegg
La oss si du setter fyr på noe. En nedlagd brannstasjon, en koje i skogen, en turisthytte, en avsiddeliggende kirke, en skole langt fra tilsyn, hva som helst. Det lukter ikke umulig å komme seg unna et sånt brekk dersom man bytter bil på tørr asfalt idet man stikker? Bilspor går jo ikke på asfalt?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle noen ønske å gjøre en slik kriminell handling med mindre mann er syk i hode eller det er stor gjeld i bilde eller det er en hevnaksjon som igjen gjør en syk i hode?
Og jeg kan love deg at du kan møte folk/vitner når som helst, hvor som helst. Jeg var engang alene langt oppå fjellet på fisketur så møter jeg plutselig en mann som lurer på om jeg viste om en plass han kunne snik kjøre firehjulingen sin for å hente en båt han hadde ved et fjellvann, så ideen din er ikke så idiotsikker som du tror, folk er overalt og de lurer nesten alltid på hva du holder på med.

Jeg har vert med på innbrudd og det ikke noe jeg er spesielt stolt av, men jeg var ung og dum. Stedet var avsidesliggende og ingen folk og se eller høre i nærheten og det var mitt på natta i en uke dag på en liten plass, ingen burde sett oss, men gjett om politet hadde vitner..
Sitat av sjuken Vis innlegg
Eller at du går inn på den lokale butikken (veldig lokal butikk) og putter en del ting i lommene før du betaler for noe?
Vis hele sitatet...
De fleste butikker har kameraer og snikspeil, så du blir nok tatt til slutt.
Hvor gammel er du egentlig? høres ut som du trenger en moralpreken eller to vis dette er det du går rundt å tenker på.
Sitat av sjuken Vis innlegg
Er virkelig lovverket så enkelt, og folk så godtroende som i eks nr 2?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hva du mener med at lovverket er så enkelt, hvilken del av lovverket er det du sikter til? Ja i distriktet er folk veldig godtroende men de har fortsatt kameraer. i byene er de mer skeptisk og har gjerne Securitas vakter som går rundt å passer på at ingen nasker.
Sist endret av Trollanon; 27. mars 2015 kl. 00:18.