View Single Post
Sitat av Jallis370 Vis innlegg
Det er nettopp derfor jeg starta denne tråden, for å finne håndfast dokumentasjon som er så lite påvirka av politiske og aktivistiske syn som mulig. Har du noe så sleng alt ut. Når vi først har noen kilder så kan vi starte å analysere dem og se om vi finner en nærmere konklusjon.

De som ikke har kilder kan se om de finner noen istedet for å si at noe er fakta og være basta bom på det.
Vis hele sitatet...
Vel, det er jo en gjenganger at den forskningen som viser hvor farlig det er, er sponset av staten.. Norge har faktisk mye statistikker og rapporter som er langt på vei objektivt. Mens Svenskene fortsatt er ganske konservative, om du sender en mail til Norsk Narkotikapolitiforening, så får du svar tilbake med henvisning til Svensk forskning. Den som de liker å bruke er "skador av hasj och marijuana" (link kan du finne selv med 1 sekund på google.. jeg har linket til alt jeg skriver om utallige ganger i andre debatter, er ikke altid jeg har tid eller rett og slett gidder å legge ut linker for ørtende gang)

Skador av hasj och marijuana begynner med et innleg om at vi ikke må legalisere dette, og resten av rapporten lar leseren få se tilsynelatende mye skumle fakta om cannabis, uten en eneste gang å trekke sammenligninger mot noe som folk er mer kjent med. På den måten holder de cannabis som noe fremmed og skummelt for leseren, mens mye av farene som kjent også gjelder for Alkohol uten at det hindrer folk fra å tilbe det.

Norsk Narkotikapolitiforening er ruspolitikkens ekstremister, om man går inn på deres sider og leser i tidsskriftet deres så er det spekket med klassiske "fra hasj til helvette"fortellinger uten gangsyn for annet en hvor farlig cannabis er..

http://freak.no/forum/showthread.php...9&#post2177689