View Single Post
Nå er _min oppfattning_ at, Ja, mange hasjrøykere glorifiserer det og driver propaganda. Ja, folk som ikke røyker hovudsaklig har sterke negative meninger og driver propaganda.

Men; andelen folk med objektivt syn er nok myye større i røyker-gruppen.

Folk som ikke røyker har fort for å svare at det er "røyke propaganda" med en gang en røyker åpner munnen. Storsett fordi det er flere argumenter for avkriminalisering enn det er i mot.
Kan tenkte meg at grunnen til at det fort blir stemplet som propaganda er fordi ikke-røykere som oftest har fått flere generasjoners mot-propaganda spikret inn i underbevistheten, og et argument for å bruke et "narkotikum" fra en som bruker det fort bare blir oppfattet som "vås" og "røykepropaganda".

Men don't get me wrong, er nok av stoner-propaganda rundt om kring også. Nok av folk som setter resten av oss i et dårlig lys.

Og som hasjrøyker; Ja. Det er negative sider til cannabis. Det er et rusmiddel, og som alle andre rusmiddler skal det behandles med respekt. Det er en grense mellom bruk og misbruk som kan krysses. Slik er det med alle rusmiddler. Røyker en hasj hver dag fra morgen til kveld, så kan en nok bli dysfunksjonell i samfunnet. Men en blir da minst like dysfunksjonell av å drikke alkohol hver dag, til en sammenligning.

Ved en legalisering og en "normalisering" av cannabis tror jeg misbruket hadde gått betraktelig ned. Har selv røyka meg fjern før skole i mine yngre dager. Hadde cannabis vert solgt på pol og vært normaliser på lik linje som alkohol tror jeg dog at jeg på den alderen hadde hatt større respekt for det, og en større forståelse for forskjellen mellom bruk og misbruk.

Mine meninger og oppfattninger. Det er lov å være uenig.
Sist endret av McHoover; 3. februar 2012 kl. 16:49.