View Single Post
Sitat av drittunge Vis innlegg
Cannabis skader deg ikke fysisk, men psyken din blir jo ødelagt ved langvarig bruk. Det er ikke noe stort problem å røyke litt et par ganger i måneden på fest, akkurat som det ikke er noe problem å drikke alkohol et par ganger i måneden på fest, men når du begynner å ruse deg daglig blir det problemer uansett stoff.

Til dere som røyker hver dag: Kan dere helt ærlig si at det er ufarlig? Jeg kjenner flere som gjør det dårlig på skolen, har droppet ut av skolen, skulker mye og som generelt har ødelagt mye for seg selv pga. hasjrøyking. De merker det tydeligvis ikke selv, men for noen som ser det utenfra ser man store forandringer. De blir sløve, ødelegger døgnrytmen, blir dummere, bruker alt av penger for å ruse seg, begynner å skulke osv.
Problemet er ikke de fysiske bivirkningene, for de er tilsynelatende ikke-eksisterende. Problemet er at hvis du, som med alle andre stoffer, bruker det ofte over lengre perioder ødelegger psyken din.

Edit: Og når det gjelder legalisering: Hvis cannabis blir legalisert kommer forbruket bare til å øke selv om kriminaliteten kanskje går litt ned. Jeg mener at det er bedre å ha et par dealere i hver by enn at "alle" begynner å bruke cannabis. Hvis det hadde vært så lett som å gå å kjøpe det på butikken tror jeg nok at jeg hadde begynt å røyke mye mer enn de få gangene i året jeg gjør det nå.
Vis hele sitatet...
Så var det påan igjen ...

Til ditt første poeng så er det som du sier ikkje bra å missbruke noe som helst. raver man rundt stein hele dagen så er det sjelden konstruktivt for livet. raver man rundt drita full hele dagen, så dør man dog sansynligvis av nyresvikt el. etter en stund.

Ditt andre poeng synes eg er litt feil. Du mener de har droppa ut av skolen og slikt på grunn av hasjen eg mener det er minst like stor sansynlighet for at det er andre grunner til både å droppe ut og å røyke hasj enn nettop hasjen. Det er mange som overhodet ikkje finner seg tilrette i dagens samfunn. At noen av de også har begynt med hasj er nok mer en konsekvens, enn det er grunnen. Eg vet for eksempel om mangen som har droppa ut av skolen, de aller fleste av de har aldri prøvd hasj.

Ta for eksempel Nederland; etter avkriminaliseringen har antallet av personer som noengang har prøvd cannabis gått opp. mens antallet av daglige brukere har gått ned.
Altså, flere som har prøvd.. men færre som misbruker.
Er ikke det positivt?

Forøvrig så vil en legalisering forhåpentlig vis innebære mer informasjon til ungdom, samt vanskeligere å få kjøpt for mindreårige.

innformasjon og kunnskap vil hindre misbruk.
det tror ihvertfall eg.
Sist endret av GrønnUgle; 24. juni 2011 kl. 22:16.