View Single Post
Det er litt hva legger man i et A4 liv da ? Jeg har faktisk nå grunnet latterlige omstendigheter fått papirer som sier jeg er normal +. jeg har aldri ledd så mye i mitt liv. Jeg kan jo faktisk legge frem en rapport på at jeg er normal det er det jaggu ikke mange som kan.
Så er jo spørsmålet er jeg normal da ? Jeg tror som mange har vært inne på at det er litt skummelt det du sier om alkohol sprekker og at han har vanskeligheter med å kontrollere det. Det vil direkte si at det er en rus utfordring der som ikke er helt under kontroll enda.
Å slutte med de hardere stoffene, for å gå over til det "lovlige alternativet" tja, det er ikke nødvendigvis mindre belastende for familie og omgangskrets for å si det mildt. Jeg vil si at dette ; En gang, alltid er en overdrivelse. Det er mange solskinns historier også, og det er ikke sånn at feilvalg i livet er nødt til å være dommen som henger over deg til the bitter end.
Derimot ville jeg sagt til din samboer at for å planlegge familie, så trenger vel ikke alt være a4 eller hvem setter egentlig standarden for hvordan dere skal leve deres liv ? Det som han må gjøre først er å få kontroll på rus bruk\behov. Det er ikke bra dersom grensesetting i form av alkohol inntak ikke er eksisterende. Det vil jeg desverre si er den største utfordringen. Det er også godt mulig at barn vil gi en annen menig i livet, men det er ikke et sjansespill man bør ta dersom ikke han har kontroll på rus bruken sin. Så enkelt å greit be om at alkohol bruk kommer under kontroll for å vise et ønske om å etablere en familie. Da stiller du ikke høye krav, langt langt i fra. Dersom det ikke lar seg gjøre så gir han forsåvidt et svar om at det er fra hans side lite ønskelig å beherske seg og at han da ikke er moden eller har mulighet til å etablere familie. Ganske enkelt, men trist dersom valget blir heller noen fyllekuler en å starte et liv med deg ...