View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Kunne hørtes ut som meg bare jeg sleit med stoff. Samme ulla..vil anbefale deg AA møter siden du er alkoholiker. Masse bra folk med samme problem. Du får flere løsninger på problemene. De har trinnarbeide der du får jobbet gjennom problemene dine. Faktisk de positive sidene dine også. Veldig mange misbrukere klarer ikke å se sine egne positive sider..

Det er vanlig med dårlig perioder. Man sier man ofte får de kjipt i 3 mnd perioder. Altså etter 3 mnd. Etter 6 mbd. Etter 9mnd osv. Seinere blir det mer sjeldent.

Kroppen, hodet, sjelen og viljen din er ikke vant til det du gjør noe.

Jeg tenker på viljestyrke som en strikk. Du kan trekke det langt meb tio slutt sprekker den, du må altså jobbe med problemene som ligger i bunn så ikke strikken sprekker.

Derfor mener jeg at viljestyrke aleine er ikke nok. Du må finne ny gleder, bli kjent med deg selv uten flaska. Lære det å gjøre ting edru du bare har gjort beruset før.
. Du kan gjøre dette på egenhånd som tar lang tid.

Evt begynne på møter, gjøre trinnarbeide å gjøre det millionvis av andre hr gjort før seg og lykkes med.
.

Misbrukere emtror ofte vi veit beat selv, meb se tankene er samtidig de som hr fått oss utpå så kan være ganske Sundt å gå på et program som sier hva du skal gjøre. De slipper du å lure på om dine egne valg er riktig.

Skal du først gå på møtene på å kjøpe hele greia. Få sponsor og jobb med trinn. Det er det som funker. Du kan velge bort enkelte biter. Slik som høyere makt har jeg sagt er møtene for min del. Trenger ikke tro på Gud.

Bare fortsett det du gjør.

Jeg hadde det som eg lenge. Hadde lyst å ruse meg meb gjorde ikke det.

Nå flere år etterpå elsker jeg meg selv. Orker ikke mere rus og er mere redd for å sprekke enn noe annet. Har mareritt om at noen hr lagt noe i drikken min som slår ut på urinprøver osv.

Har meget sjeldent lyst på rus og elsker å leve nykter.

Jeg vet at du kan oppnå det samme. Er møtene uaktuelt prøv å få hjelp på en annen måte. Utrolig tung og vanskelig problemstilling å knekke på egenhånd.
. Det er ikke noe være en enn tørrlagt alkis som abre bil drikke og er bitter. Da er det nesten bedre å drikke å være fornøyd....


Men det tar å finne den kraften. Tenk på hele livet sitt før du begynnte å drikke. Du hadde masse gleder den gang og de gledene vil rolig komme tilbake om du klarer å holde seg unne å jobbe litt med deg selv underveis.


Lykke til.

Bare å ta kontakt om du lurer på noe om møter eller lignende.